אחרי שהצליחה להביא קהל גולשים גדול יחסית ואף לגנוב קצת מגוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) מתכננת להרחיב את כמות הפרסומות המוצגות ב-Bing AI, הצ’אט בוט החדש שלה המבוסס על טכנולוגיות של ChatGPT.
כיום מיקרוסופט רושמת מעל 100 מיליון משתמשים פעילים במנוע החיפוש בינג, שזו עלייה משמעותית ביחס לחודשים הקודמים. ואולם חיפוש בבינה מלאכותית הוא אינו חיפוש רגיל ודורש כוח מחשוב יקר הרבה יותר וזו גם הסיבה כי היא מגבילה את כמות השאילתות ליום למשתמש ואף קבעה רף של 5 שאילתות בשעה. לכן אין זה מפתיע כי החברה גם מעוניינת לא רק להחזיר את ההשקעה שלה ב-OpenAI אלא גם לכסות על העלויות השונות.
בפוסט בבלוג שהכריז על החלטה זו, הודה יוסוף מהדי, סמנכ”ל חיפוש של מיקרוסופט, כי הם בוחנים יכולות נוספות עבור מפרסמים, כולל למעלה מ-7,500 מותגים שותפים שיהיו חלק מ-Microsoft Start, ערוץ החדשות והתכנים המרכזי של החברה (המקביל ל-Google Discovery). יכולות אלו כוללות הצבת מודעות בחוויית הצ’אט ושיתוף ההכנסות ממודעות עם שותפים שהתוכן שלהם תרם לתגובת הצ’אט. החברה גם שוקלת להציג קישורים נוספים מאתר של מפרסם כאשר משתמש מרחף מעל קישור.
מלבד פרסומות, מיקרוסופט גם שוקלת להוסיף תוכן עשיר ממפרסמי מתוך הזנת החדשות המותאמים אישית למשתמש לצד התגובות של הצ’אט בוט של Bing AI. הדבר יספק למשתמשים הקשר נוסף ועשוי להגביר את המעורבות עם הצ’אט בוט של מיקרוסופט.