לפני מעט יותר מחודש השיקה מיקרוסופט (Microsoft) את הגרסה החדשה של מנוע החיפוש בינג (Bing), הנעזר ב-ChatGPT על מנת לספק תשובות באופן ישיר במקום רשימה של קישורים. תחילה הייתה הגישה לגרסה זו מוגבלת לכמות קטנה יחסית של משתמשים שנרשמו מראש, אולם מאז פתחה מיקרוסופט את השירות לכל המעוניין, כמעט בכל מקום בעולם.
לפי הנתונים שאותם מביאים ברויטרס, נראה כי לפחות בינתיים המאמץ של מיקרוסופט בהחלט משיג את התוצאות להן קיוותה החברה. כמות המשתמשים בבינג עלתה במהלך החודש האחרון ב-15.8 אחוזים, כאשר במקביל לכך כמות המשתמשים בגוגל (Google) ירדה באחוז אחד. כמות ההורדות לאפליקציה הניידת של בינג זינקה פי שמונה, ואילו באפליקציה של גוגל נרשמה ירידה של 2 אחוזים בהתקנות.
ירידה של אחוז או שניים לא נשמעת דרמטית בעבור גוגל, אולם בהתחשב במעמד המונופוליסטי ממנו נהנתה החברה בשנים האחרונות בתחום החיפוש, בהחלט מדובר בסימן מדאיג עבור החברה. לכך מצטרפת ההשקה המאוחרת והלא מאוד מרשימה עד כה של Bard, האלטרנטיבה מבית גוגל ל-ChatGPT.
מבוכה נוספת נרשמה השבוע כאשר במיקרוסופט העלו בחשבון הטוויטר הרשמי של דפדפן האינטרנט Edge תיעוד של שיחה עם Bard, במהלכה נשאל מנוע הבינה המלאכותית של גוגל באיזה דפדפן היה מעדיף להשתמש. התשובה של Bard? דפדפן Edge מתעלה על כרום בתחומים רבים, ולדעתו הוא בחירה טובה יותר.
בינתיים זה די פח אשפה….שיסיימו את העבודה ונבדוק שוב. כל פעם אני בודק ומתאכזב מחדש
אני שאלתי את CHATGPT איזה דפדפן מומלץ והוא המליץ לי על כרום של גוגל….
לפעמים בינה מלאכותית עדיפה על טמטום טבעי
חזקקקקק
חירטוט. לא קרה.