מעט יותר מחודש לאחר שהכריזה על כוונתה להשיק צ׳אט מבוסס בינה מלאכותית בשם Bard, החלה גוגל (Google) לפתוח את השירות לקהל הרחב. בינתיים מדובר במשתמשים בארצות הברית ואנגליה בלבד, וגם אלו נדרשים להצטרף לרשימת המתנה בטרם השירות ייפתח לשימושם – אם כי הדיווחים הם כי מדובר בזמן המתנה של שעות ספורות בלבד ברוב המקרים.
Bard עצמו מזכיר מאוד לפי הרשמים הראשונים שכבר פורסמו שירותים דומים כדוגמת ChatGPT ומנוע החיפוש החדש של בינג (Bing), שכבר פתוחים לקהל הישראלי. גם כאן מדובר במנוע בינה מלאכותית המנסה להרכיב משפטים בהתאם לקלט הניתן לו, עם יכולות הנעות בין מענה לשאלות ומידע אינפורמטיבי, תכנון טיולים ונסיעות, ועד מטלות יצירתיות כגון כתיבת מכתבים ושירים.
עם זאת, ובניגוד גמור למיקרוסופט (Microsoft) שהציגה את הצ׳אט של bing מיומו הראשון כדור חדש של מנוע חיפוש, בגוגל מתעקשים דווקא כי Bard לא מיועד להחליף את מנוע החיפוש של החברה.
הודעות רבות המופיעות במהלך השימוש מזכירות כי מדובר בניסוי, וכי חלק מהמידע המוצג עשוי להיות שגוי. ״יש לי מגבלות ואני לא תמיד צודק, אולם אוכל להשתפר בעזרתכם״ מעיד Bard על עצמו עם הכניסה לאתר. בכל תגובה, מספק השירות שלוש תשובות שונות המוגדרות כטיוטות. בדרך כלל מדובר בשלושה ניסוחים שונים במקצת של אותה תשובה, אך לעיתים אחת התשובות עשויה להיות שונה לגמרי.
מסך הרשמים, נראה ש-Bard מקביל פחות או יותר ל-ChatGPT במהירות התגובה וברמת הדיוק, ואיננו מתעלה באופן ברור על המתחרים. מחד, יכולה גוגל להצהיר סוף-סוף כי היא אינה משתרכת מאחור.
גוגל אלופה ולא מסתחררת או עושה שטויות בתחרות מול מיקרוסופט. קוקה קולה שינו פעם את נוסחת המשקה, כי היתה תחרות ומהלחץ יוצאים דברים גרועים. גוגל נושמת, בודקת, מחיה את האני מאמין שלה. לא סתם היא מצטמצמת, היא חוזרת לערכים ולהלך הרוח שהביאו אותה לצמרת. ולא ממהרת לשחרר מוצר שאינו מתעלה מעל המתחרה. אלופה נמדדת גם בהכנה שלה לתחרות ובאיך היא מתחרה. עד כה, גוגל גם תביא את הגביע!