האתר הכלכלי פייננשל טיימס (Financial Times) טוען שבגוגל (Google) שוקלים האם ליצור מסלול חיפוש חדש עם יכולות בינה מלאכותית, כאלה או אחרות, שעבור השימוש בהן ייצטרכו המשתמשים לשלש כספים.
לפי הדיווח ליבת מנוע החיפוש, כפי שהיא קיימת עוד לפני עידן הבינה המלאכותית, תמשיך להתקיים גם בעתיד כפתרון חינמי למשתמשים. הם ימשיכו כמובן לצפות בפרסומות שמשולבות בתוצאות החיפוש, בתוכן ומסביבן. למעשה, המקורות עליהם מסתמך האתר, מסבירים שהמודעות של גוגל שמשולבות בתוך מנוע החיפוש ימשיכו להיות מקור ההכנסה המשמעותי יותר של החברה.
עם זאת, כאמור, בדומה למה שמציעים בצ’אבוטים כמו ChatGPT, יהיו תכונות מתקדמות יותר עבור משתמשים שירצו להיות מנויים, והתכונות הללו יהיה מבוססות על בינה מלאכותית – אם כי זה לא אומר שהמנויים לא יצטרכו לראות יותר מודעות מול העיניים או תוצאות חיפוש ממומנות.
בנוסף ייתכן שלא כל יכולות הבינה המלאכותית שגוגל מפתחת עבור מנוע החיפוש שלה, או אלה שהיא מתכוונת להטמיע בו, יהיו זמינות רק למנויים – ייתכן שחלק מהן יזלגו גם לגרסה החינמית של החיפוש.
דובר Google מסר: “לאורך השנים, אנחנו ממשיכים להמציא מחדש את מנוע החיפוש שלנו כדי לעזור לאנשים לגשת למידע באופן הכי טבעי עבורם. כבר טיפלנו במיליארדי שאילתות חיפוש בחווית שילוב AI גנרטיבי בחיפוש (SGE) ואנחנו רואים צמיחה חיובית בשאילתות חיפוש בכל השווקים המרכזיים שלנו. אנחנו ממשיכים לשפר במהירות את המוצר כדי לשרת את צורכי המשתמשים החדשים”.
בנוגע לדיווח על מנויים: “אנחנו לא עובדים על או שוקלים להציע חווית חיפוש ללא פרסומות. כפי שעשינו פעמים רבות בעבר, נמשיך לפתח יכולות ושירותי פרימיום חדשים כדי לשפר את השירות למנויים שלנו בשלל מוצרי Google. אין לנו הכרזות בנושא בשלב זה”.
הכותרת, בעברית? תלמדו לכתוב