חברה אחת שלפחות כלפי חוץ מתנהלת כאילו מהפכת הבינה המלאכותית שאותה הביאו שירותים כדוגמת ChatGPT אינה נוגעת לה היא אפל (Apple), שם לכאורה לא נרשמת פאניקה קיומית כמו בגוגל (Google). אולם לפי דיווח של הניו-יורק טיימס צוותי הבינה המלאכותית של אפל, העסוקים בניסיונות לשדרג את הסייענית הדיגיטלית סירי (Siri), בהחלט שמים לב למתרחש ומשקיעים מאמץ רב בניסיון לפתח מודל המסוגל לפענח וליצור טקסט בדומה ל-ChatGPT.
לפי הדיווח, המהנדסים בפרויקט הציגו את הישגיהם בנושא זה במסגרת כנס AI שנערך במטה החברה שבקליפורניה בחודש שעבר, בהשתתפות עובדים רבים. קצב העבודה קדחתני, כאשר רעיונות חדשים הקשורים במודל הבינה המלאכותית של אפל נבחנים לפי הדיווח ״מידי שבוע״. אולם נראה שבינתיים לא נרשמה פריצת דרך משמעותית, ואין תאריך יעד כלשהו למועד שבו תוכל סירי להגיב לשאלות במגוון נושאים באופן מדויק ומפורט כשל ChatGPT ודומיו.
בניו-יורק טיימס יודעים להסביר לפי מקורותיהם כי אחת הסיבות לכך היא שסירי בנויה באופן מיושן ולא יעיל, וליבת המערכת מקשה מאוד על הפיתוח. אפילו הוספה של תגובה למשפט אחד מחייבת בנייה מחודשת של מסד הנתונים, תהליך שעשוי להמשך עד שישה שבועות. תכונות חדשות לגמרי, בהן מנוע חיפוש מתקדם, ידרשו לפי המקורות של ניו-יורק טיימס לא פחות משנה.
באפל יכולים להתנחם בכך שגם הסייעניות המתחרות, אלכסה של אמזון (Amazon) וזו של גוגל (Google Assistant), לא מסוגלות להתחרות במודלים עדכניים של בינה מלאכותית. לפי הדיווח, בעוד שגוגל בהחלט נערכת למלחמה, יתכן שבאמזון כבר לא מתייחסים לאלכסה כמוצר בעל פוטנציאל גדול לרווחים, ובכירים רבים בחטיבה המפתחת אותו היו בין הראשונים לעזוב במסגרת סבב הפיטורים האחרון של החברה.