מתברר כי פרויקט הרכב של אפל (Apple) היה אחד היותר שאפתניים של החברה שגם שילמה עליו בהתאם. לפי הדיווח, אפל הוציאה יותר מ-10 מיליארד דולר בעבודה על הפרויקט בעשור האחרון עם כ-2,000 עובדים וצוותי מפתחים שונים שבסופו נגנז.
על פי דיווח של הניו יורק טיימס, אפל התמודדה עם בעיות רבות במהלך הפיתוח שהחל עוד ב-2014. היא הוציאה כסף רב על מחקר ופיתוח, יחד עם אלפי מהנדסי אפל ומומחי רכב שעבדו איתה על הפרויקט. אפל כינתה את הפיתוח בשם קוד פנימי כ”פרויקט טיטאן”, אולם נטען כי עובדים בתוך החברה העלו ספק רב ושהמאמץ צפוי להיכשל מלכתחילה, כך שכינו את המכונית כ”אסון הטיטאניק”.
השאיפה של אפל ומנכ”ל החברה טים קוק הוא להציג רכב חשמלי עם יכולות נהיגה עצמית, כזה שאף יוכל להישלט על ידי המסייעת סירי (Siri). עם זאת, כבר בשיחות מוקדמות העריכו מומחים כי העלות של רכב כזה יכול לעלות לצרכן סכום גבוה מאוד של כ-100 אלף דולרים – כפול ממחיר Tesla Model Y. לפי הדיווח, הסיבה העיקרית לכישלון היא בגלל שאפל לא הצליחה לפתח את התוכנה והאלגוריתמים למכונית עם נהיגה אוטונומית.
אם כבר טסלה, נטען כי בשלבים מוקדמים עוד בהקמת הפרויקט אפל נכנסה למו”מ עם אילון מאסק והוא בעצמו כבר התבטא בנושא ואמר אז כי הרכישה נראית “מאוד לא סבירה”. בסופו של דבר אפל החליטה לפתח את המכונית החשמלית בעצמה – והסוף כבר ידוע.
כל האפל פאן בויס
“זה לא כישלון זאת בעצם הצלחה מטורפת! אפל בעצם התכוונה להוציא 10 מליארד ולא לצאת עם מכונית, הם בעצם תיכננו מראש למכור את בטכנולוגיה (שלא הצליחה) לחברות אחרות.”
כשלון קולוסאלי של אפל