אחרי LG ו-Panasonic, זו תורה של סמסונג להשיק בארץ את סדרת הטלוויזיות החדשות בישראל. המסכים ממשיכים את ליין הטלוויזיות החכמות של סמסונג (Smart TV) אשר הוצגו בתערוכת CES בתחילת השנה.
סמסונג הציגה את מוצרי הדגל, סדרת ה-ES800 וסדרת ה-ES700 והתחושה כי עוברים לדבר במונחי סלולר. כך הוא מגיע עם מעבד ליבה כפולה, ממשק Smart TV משודרג, מצלמה בנויה לשימוש בסקייפ, אפשרויות שדרוג עתידיות ושליטה חכמה. למסכים תמיכה בפלאש, דפדפן מלא, תקשורת אלחוטית, חנות אפליקציות ותמיכה בהתקנים חיצוניים וניגון סרטים מלאים עם כתוביות בעברית.
שליטה חכמה
סמסונג הציגה פיצ’ר חדש בטלוויזיות, ה-Smart Interaction. השליטה החכמה כוללת מספר אלמנטים כמו שליטה קולית דרכה נוכל להדליק טלוויזיה באומרנו “Hi TV”, להעביר ערוץ (Channel Down), לשנות עוצמת שמע (Volume Down), כיבוי הטלוויזיה (Power OFF) ועוד, על ידי מיקרופון בנוי או דרך השלט החכם המגיע בכל סדרות הפרמיום. זהו שלט מגע המשמש גם כעכבר ומעבר בין תחנות ועוצמת שמע במגע. העכבר מתממשק לטלוויזיה בחיבור Bluetooth וכולל מיקרופון פנימי לצורך הפקודות הקוליות. כדי להתמודד עם הפקודות הקוליות גם בממירים חיצוניים של הכבלים והלווין, ישנו מוצר קטן בשם IR Blaster המתממשק לממירים ומבצע את המרת הפקודות ל-IR.
בנוסף ניתן לתפעל את הטלוויזיה במחוות ידיים. נוכל להניף את היד שתשמש אותנו כעכבר וירטואלי כאשר הלחיצה היא הצמדת האצבעות אחת לשנייה, זאת בנוסף לתמיכה במקלדת ועכבר. ולבסוף, ישנו זיהוי פנים המתבצע דרך המצלמה, ומאפשר להתחבר לחשבון האישי שלנו בסמסונג ובחשבון הסקייפ ללא צורך בהקלדה או אישור הכניסה.
סמסונג ישראל פעלה לפיתוח מספר אפליקציות בעברית, כך ניתן למצוא את אפליקציית ישראל היום, מאקו, וואלה, ynet, HT, בזק ואפליקציות לילדים. בנוסף סמסונג מציעה עד 2GB לאחסון מוזיקה באפליקציית my Music Cloud, יישום Family Story המאפשר לבני משפחה לכתוב אחד לשני הודעות, לשתף תמונות ועוד ישירות מהטלוויזיה ומהסמארטפונים יחדיו כאשר התוכן “קופץ” למי שצופה בזה הרגע במסך. זאת בנוסף לאפליקציות הקיימות כמו Explorer 3D המספקת סרטי תלת מימד לצפייה בחינם.
מתחברים לרשת
סמנכ”ל המכירות של סמליין, נציגת טלוויזיות סמסונג בישראל סיפר כי השוק בישראל נאמד במכירות של 1.5 מיליארד שקל בשנה (2011) ומתוכם, טלוויזיות ה-LED אחראים על כ-50% מהמכירות (בחודשיים האחרונים) כאשר הצפי לגדילה ל-60 אחוז השנה ועד 85 אחוז בשנת 2013. מבחינת מספרים, בישראל נמכרו 425 אלף יחידות בשנת 2011 סה”כ והתחזית ל-445 אלף יחידות בשנת 2012.
על פי סמסונג, אחת מכל ארבע (25%) טלוויזיות מחברות לאינטרנט (Smart TV) וכל 2 שניות נמכרת טלוויזיה של סמסונג בעולם.
בטכנולוגיית התמונה, סמסונג שיפרה את יכולת הפרדת הצבעים עם פונקציית Micro Dimming Ultimate החדשה, מנגנון עמעום לתאורה חכמה וסובייקטיבית אולטרה מדויקת כשהתוצאה היא תמונה חדה יותר עם עומק ופרטים וצבעים זכים יותר. מנגנון החלקת תנועה של עד 800Hz שולב אף הוא כדי שגם בסצינה מהירה תתקבל תמונה חלקה ויציבה.
מגוון המסכים יגיע החל מגדלי 32 אינצ’, 40, 46, 55 ועוד 65 אינצ’ מסוג LED, LCD ופלאזמה כאשר מחיר של דגמי הפרימיום מתחילים במחיר (מומלץ) של 9,990 שקל לדגם 46ES7500 ועד 26,990 שקל לדגם 64E8000.