דחיית ההשקה של Galaxy Fold אינה אשמתם של עובדי סמסונג (Samsung) – כך לפחות טוענים, בצירוף מקרים מדהים, עובדים בסמסונג, לפי דיווח של Bloomberg.

לפי האתר עובדים אישרו בפני הכתבים כי החברה מיהרה להוציא לשוק מכשיר מתקפל לפני שהמתחרות יעשו זאת. הם סיפרו, כך נטען, כי בחברה ידעו שהמסכים נוטים להישחק ולהיסדק לאחר כ-10,000 פתיחות, שזה מספר נמוך יחסית. מכיוון שכך המפתחים קיבלו עידוד לנסו להגדיל את המספר הזה – אבל במקום לעשות זאת על ידי פיתוח מסך עמיד יותר, הם עודדו את העובדים לרשום כמה שיותר פטנטים על צירים שיפזרו את הלחץ על נקודת הקיפול כדי למנוע את ההישחקות המהירה יחסית, אבל גם כדי למנוע ממתחרות שימוש בשיטות דומות.

הפרויקט שנמשך 8 שנים היה חשוב מאוד לסמסונג כי מכשיר מתקפל היה ההזדמנות להוכיח שהחברה הקוריאנית ממציאה, ולא מעתיקה. לאור הדיווחים בתקשורת על מאמצי הפיתוח של מכשירים כאלה בחברות שונות מיהרה סמסונג להוציא את המכשיר לשוק.

לפי מהנדסים בחברה, הם פשוט לא ציפו שעיתונאים ולקוחות שיקבלו את המכשיר יקלפו את שכבת ההגנה העליונה, שנועדה למנוע שריטות וחריצים במסך הפלסטיק העמיד פחות ממסכי זכוכית. הם אף לא טרחו לצרף למכשיר אזהרה נגד הסרת השכבה הזו, שנראתה כמו מדבקת מסך סטנדרטית שאנשים רבים נוהגים להסיר מייד לאחר פתיחת הקופסה. אך ככל הנראה לדעתם הטעות אינה שלהם, כי אם של האנשים ששיחקו עם המכשירים.

קרא עוד:  צפו: החלפת סוללה ב-LG G8 כמעט בלתי אפשרית ומסוכנת

בראיין מא, סגן נשיא מחקר מכשירים בחברת IDC, אמר לאתר כי "היה אפשר לחשוב שתהליך הפיתוח והבדיקות יגלו את רוב הבעיות, אך למרות זאת הם המשיכו בתהליך הוצאת המכשיר לשוק. ברור שהם לא יכולים להרשות לעצמם עוד תקרית מביכה נוסח Galaxy Note 7, שמא ידבק בהם מוניטין של מי שמוציאים מוצרים בלתי אמינים".

ואכן, נראה שסמסונג מזדהה עם האמירה הזו: לפי עובדי החברה, תחילה לא רצו בדרגים הגבוהים לדחות את השקת Galaxy Fold למרות הבעיות, אך לאחר התייעצות ארוכה במשרדי החברה ביום שני החליטו לדחות אותה בכל זאת, כדי להימנע ממצב בו ייאלצו לאסוף המוני מכשירים לאחר ההשקה – תהליך יקר, מורכב, ובעיקר פוגע בתדמית החברה.