זהו, זה הסוף. זה לקח לה לא מעט שנים להגיע להחלטה אבל כנראה הסוף היה בלתי נמנע. טוב לא בדיוק, כי אם להסתמך על HTC אפשר היה למשוך את זה עוד ועוד, אבל טוב ש-LG לא נהגה כ-HTC שעוד מנסה פה ושם. אז כן, אף אחד לא הופתע מההודעה של LG אתמול על ההחלטה לצאת מתחום המובייל, או יותר נכון לסגור את חטיבת הטלפונים שלה. החברה עוד ניסתה עד הרגע האחרון למצוא קונה, אבל משלא הצליחה הבינה שהכי טוב זה פשוט להפסיק לסבול, כאן וכעשיו.
כישלון ביחסי ציבור
לא כל יצרניות הטלפונים צלחו את המעבר מהתחום הפשוט לחכם. ראו את נוקיה (Nokia) שעשתה כמה בחירות כושלות כשהחליטה לבחור במערכת ההפעלה Windows Phone, או בלקברי (Blackberry) שפעם הייתה מעצמה והיום כמעט שלא זוכרים את קיומה. אצל LG דווקא המצב היה שונה: היא השיקה טלפונים בקצב גבוה יחסית והציגה כמה חידושים מסקרנים בתחום, אבל בדרך גם עשתה מספר טעויות שעלו לה ביוקר.
אחת הפרשיות הזכורות לרעה, שיש אומרים שהיא הובילה בסופו של דבר לסוף דרכה בשוק, הייתה תקלת ה-‘מוות הפתאומי’ של ה-LG G4 ב-2015. בתקופה זו אפשר להעריך שהחברה הגיעה לשיא המכירות בישראל, זאת לאחר ההצלחה הגדולה של G2 ו-G3 שהיוו אלטרנטיבה לסדרת ה-Galaxy S. ואולם, רבים גילו כי לאחר מספר חודשי שימוש ואף פחות מכך, ה-G4 שברשותם כבה ואינו נדלק עוד.
ב-LG ניסו תחילה להכחיש את התקלה וטענו כי מדובר במספר מצומצם של מכשירים. בסוף ולאחר שהודתה כי מדובר בבעיה גורפת, פתחו בחברה במהלך החזרה ותיקון. עם זאת, רבים מהלקוחות לא היו מרוצים מהשירות ומהתשובות המתחמקות, ועד שב-LG החליטו לתקן רבים כבר נאלצו לרכוש מכשיר חדש. זו למעשה הייתה נקודת המפנה עבור החברה, כאשר ברשת נשמעו תלונות רבות כלפי החברה, שהמשיכו עוד שנים אחרי. למעשה, חלק מהתלונות על התופעה חזרו גם בדגמים חדשים יותר.
אצל סמסונג (Samsung) התרחשה תקלה דומה עם Galaxy S3 ואחת חמורה יותר כמו ה-Note 7 המתפוצץ עם רעש תקשורתי בכל העולם. אולי הגישה כלפי סמסונג הייתה קצת יותר סלחנית מאשר LG, וגם הטיפול במקרה של ה-Note היה מהיר ויעיל, שגרם לרבים לחזור ולהאמין במותג.
לצאת מהקופסה
לאורך השנים ניסו ב-LG קצת לצאת מהשגרה כשהציגה מספר דגמים שונים ובולטים. ב-2009 זה היה LG Chocolate BL40, שאמנם הגיע עם מסך בגודל 4 אינץ’ בלבד, אבל הציג יחס ייחודי לזמנו של 21 על 9. כך הוא היה טלפון ארוך (או רחב) שהציע חווית צפייה שלא נראתה לפני כן בתחום המובייל.
ב-2013 היה זה הטלפון הגמיש הראשון שהגיע לשוק, ה-G Flex, שהציג מסך OLED קמור. מלבד הצורה המיוחדת, הוא גם היה גמיש קלות כך שאפשר היה לכופף אותו בלי ששום דבר יישבר, ובנוסף היה לו ציפוי מיוחד שהיה מסוגל לתקן את עצמו במקרה של שריטות קלות. שנה לאחר מכן החברה השיקה את G Flex 2 שהצליח פחות מקודמו.
עוד חידוש מרענן שהביאה LG, ומוצאים כיום בלא מעט טלפונים, זה מסך נוסף. ב-LG V10 היא שילבה מסך עליון נוסף אשר שימש להפעלה מהירה של יישומים והצגת התראות, זאת בזמן שהמסך הראשי כבוי. זה ללא ספק היווה השראה להרבה יצרניות שניסו ועדיין מנסים לעשות שילובים דומים. עם זאת, בסדרת ה-V נראה כי LG זגזגה ולא ממש הייתה סגורה על הקונספט, כאשר דגמים שהגיעו בהמשך כבר נראו שונה.
ב-LG ניסו להרים מחדש את סדרת הדגל, שזכורה לטוב בזכות ה-LG G2. ה-LG G5 שהגיע ב-2016 היה בין המכשירים המודולריים הראשונים בייצור המוני. הוא הציע מפרט מתקדם ועיצוב חדשני, זאת לצד יכולת להרחיב ולהוסיף תכונות באמצעות התקנים חיצוניים. כך הציעה LG התקן תפס למצלמה מקצועית, מגבר שמע דיגיטלי (DAC), סוללה חיצונית ועוד. בפועל, הוא לא הצליח במכירות.
במרוץ המסכים הגמישים והמתקפלים של השנים האחרונות, LG הלכה על פתרון שונה וקל יותר ליישום: מסך נוסף. את זה היא הציגה ככיסוי ייעודי ל-LG G8X שאפשר לו להרחיב את התצוגה למסך גדול כך שאפשר היה להשתמש בו למספר תכונות נוספות. בין השאר להצגת מקלדת מלאה, בקר משחקים, הפעלה של מספר יישומים ועוד.
הדרך סלולה למטה
עם כל החידושים הללו, הדבר שהכי אפיין את החברה לאורך השנים הוא חוסר עקביות: כמעט כל מכשיר בסדרות הדגל הגיע בעיצוב שונה יותר או שונה פחות. זה גם התבטא לעיתים בחוויית שימוש אחרת ממה שהמשתמש רגיל ויודע, כך נגרם חוסר חיבור מתמשך בין המותג ללקוח. אפשר לראות כיצד סמסונג ממתגת את מכשירי סדרות ה-Note ו-Galaxy S או אפל (Apple) שכמעט ואינה משנה את עיצוב מכשיריה באופן קיצוני.
אבל זה לא רק זה. LG גם ידועה בתור האחרונה מאלו שמעדכנים את מכשיריה וגם אלה שמגיעים הם לא על בסיס קבוע. אמנם הבעיה הזו מאפיינת את רוב היצרניות הגדולות והקטנות, אבל איכשהו תמיד LG נשרכת מאחור ואת זה המשתמשים המתקדמים לא אוהבים, מה שגורר עוד יחסי ציבור גרועים.
בימיה הטובים, כלומר טרום תחום הטלפונים החכמים, החברה הצליחה להגיע למקום שלישי (2009) עם נתח של 10% במכירות בשוק. את שנת 2020 היא סיימה עם כ-2 עד 3% מהשוק לכל היותר. אבל השינוי הזה הוא לא במקרה ונראה כי LG החליטה להוריד הילוך בתחום עוד הרבה לפני. כך בביקורי במטה LG בדרום קוריאה בסוף 2019 גיליתי כי חטיבת LG Mobile אחראית להכנסות של כ-5% בלבד מהכנסות כלל התאגיד, או 13% מתוך חטיבת האלקטרוניקה. כך אפשר להבין כי הסלולר מעולם לא היה מנוע הצמיחה של החברה, ובטח לא זה האחראי להעסקה של 72 אלף עובדים ברחבי העולם.
אז נכון, היא לא הייתה מיצרניות הטלפונים המוצלחות של השנים האחרונות והרבה נוטרים לה טינה על התקלה הגדולה. אבל צריך גם לזכור כי היא הביאה חדשנות ומקוריות והציבה אלטרנטיבה ראויה. חבל שהיא לא השכילה להיכנס בזמן לטרנדים העכשוויים וגם שלא הציגה מכנה משותף בין דגמיה הרבים, אבל היא כן ניסתה לקלוע לטעם של כל אחד ועל זה צריך לתת לה את הקרדיט.
הבעיה של חברות הטלפונים הקטנות שהן לא מתרכזות במכשיר אחד וטוב ומנסות לשמח כל אחד.. מייצרות יותר מדי דגמים שמרוויחים מעט מדי.
כמו שאומרים בעברית – תפסת מרובה לא תפסת.
גם לסוני יש את אותה הבעיה.
למרות הבעיות ותקלות והאיחורים בעדכונים חשוב להדגיש ולציין את ההשקה של מכשיר ה- Velvet וזאת למרות שלישראל הוא לא זכה להגיע בדגם הדור 5G כמו גם את היתרון שהיה לה בדגמי האינפרא אדום שזכורים לטובה מאוד עם היתרון לטכנאים בשליטה על מקרנים טלוויזיות ומזגנים שבהדרגה גם חברות אחרות בחרו והחליטו לבטל זאת וחבל מאוד שכך אז חברת החיים הטובים בהחלט נתגעגע לחטיבת המובייל שלך בתקווה שתצליחו הרבה יותר בטלוויזיות שלכם כמו גם במסכי המחשבים שלכם
ועדיין אנשים חיכו 3 או 4 שבועות לקבלת המכשיר שלהם מתיקון
הg2 והflex היו המכשירים הכי טובים שלהם מאז רק הדרדרו
לי התקלה כבר קרתה ב- LG G3.
לאחר חודש של שימוש היה צריך להחליף את לוח האם, אחר כך הוא עבד חלק.
בעבר עבדתי באחת החברות שמשווקות המון מוצרים בינהם גם סלולר.
אני זוכר עד היום את דגם הטלפון LG G4 שהיה במבצע של Black Friday בהמון המון רשתות שונות בהנחה.
אך כשהטלפון הזה קיבל עדכון אשר השבית את לוח-אם של הטלפון כך שנדרש החלפת הלוח-אם לחדש.
זו היתה תקלה עולמית ולקח זמן ליבואן בארץ להביא לוחות-אם כאלו ובסוף גם הציעו ניידת שירות שיגיעו לבית הלקוח ויחליפו במקום את הלוח אם.
למיטב זיכרוני ואם אני לא טועה היתה תביעה יצוגית בעניין הזה.
המון לקוחות התקשרו להתלונן על הטלפון הזה אצלנו כרשת השיווק במקום לפנות ליבואן שלא עזרו ואני התפוצצתי על היבואן בלי חשבון בקטע הזה כי זה שיבש לי את כל העבודה השוטפת.
בסוף מינו נציג שיטפל בצורה מרוכזת בכל הלקוחות שרכשו את הטלפון הזה.