איגוד האינטרנט הישראלי פרסם את דוח מדדי השימוש ברשת האינטרנט השנתי, המבוסס בעיקרו על סקר שאותו ערך האיגוד במהלך ינואר 2023. לפי הנתונים, לא פחות מ-97% מהישראלים משתמשים באתר שיתוף הסרטונים YouTube, כ-95% ב-WhatsApp, ו-90% ברשת החברתית Facebook. אלו הם בפער ניכר השירותים המקוונים הפופולריים ביותר בישראל בכל הנוגע להיקף השימוש.
אולם מעניין לציין כי בטבלה בהחלט מופיעים גם שירותים אלטרנטיביים שזוכים בישראל לחדירה משמעותית. כך אפליקציית התקשורת המאובטחת Signal שבה משתמשים כ-15% מהישראלים. Telegram זוכה לנתח שוק גדול אף יותר של 54%. אפילו Discord, המשמש בעיקר את קהילות הגיימרים, ניצב על נתח שוק של 15%. ל-Twitter יש שוק של כ-35%, ואילו הרשת החברתית הוותיקה Tumblr הגיעה ל-11%.
באשר לצריכת תכני וידאו ומוזיקה, מדווחים כ-60% מהישראלים כי הם מנויים ל-Netflix. לשירות +Disney יש נתח שוק של כ-10% בלבד, ואילו לשירות YouTube Premium מנויים 7% מהנסקרים. אפליקציית המוזיקה הפופולרית בישראל היא Spotify עם 28%, אם כי ייתכן שחלק גדול מהם מסתפקים בחבילה החינמית. שירות המוזיקה Apple Music מסתפק ב-8%. כמות גדולה יחסית של 43% אינם מנויים לאף שירות מוזיקה, וכ-8% מנויים ליותר משירות אחד.
הסקר מכסה גם את נושא תשתיות הרשת, וכאן נרשמת אכזבה: רק 35% מהישראלים מתחברים לרשת דרך סיבים אופטיים, נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD. מהירות ההורדה הממוצעת באינטרנט הנייח בישראל עומדת על כ-100 מגה-ביט, ובאינטרנט הסלולרי על כ-28.6 מגה-ביט. ואולם בסקירה שנתית נראה שמהירויות האינטרנט הנייח בישראל נמצאות במגמת שיפור משמעותית, בעיקר בחודשיה האחרונים של 2022, ודווקא באינטרנט הסלולרי נרשם קיפאון אם כי ישראל נמצאת בין עשר המדינות המובילות בכמות המנויים לאינטרנט הסלולרי מתוך 100 תושבים, עם מספרים הקרובים לאלו של פינלנד וארצות הברית.