המלחמה בין גוגל (Google) ואמזון (Amazon) עולה עוד שלב ומגיעה לאחד הדברים הכי חשובים באינטרנט: תוצאות החיפוש ברשת. סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) מדווחת כי גוגל החלה לפנות לחברות מסחריות וקמעונאיות הפעילות בתחום הקניות ברשת ביוזמה חדשה שמטרתה להציג את המוצרים שלהן בצורה מובלטת וישירה יותר כאשר גולש מחפש מידע על מוצר מסוים.
לפי רויטרס, גוגל הבחינה בשתי מגמות בנוגע לקניות ברשת בשנים האחרונות. הראשונה היא שעשרות מיליוני חיפושים הנוגעים למוצרים כוללים ביטויים כמו “איפה אפשר לקנות את זה”, “איפה אפשר למצוא את זה” ו-“איך אני קונה את זה?”. השנייה היא שרוב החיפושים הללו מסתיימים ברכישת המוצר באופן מקוון באמזון. בהתחשב ביריבות הגדולה בין החברות, גוגל החליטה לנצל את הכלי הכי משמעותי שיש לה אולי.
לכן מנסה החברה להציע לשלל חברות פופולריות כמו וולמארט (Wallmart), טרגט (Target), הום דיפו (Home Depot) ועוד אפשרות להציג את המוצר הרלוונטי שלהן ישירות כאשר המשתמש מחפש אותו בגוגל, תמורת אחוזים מהרווחים. מכבר לכך שהתוצאות יוצגו ישירות במנוע החיפוש של גוגל, הן גם יוצגו גם בשירות הקניות Google Express ובחיפושים שמתבצעים באמצעות Google Assistant. כמו כן תציע גוגל לגולש מעין עגלת קניות כללית, בה יוכל להוסיף מוצרים שונים מחברות שונות ולשלם עליהם יחד. או במילים אחרות – שירות שדומה לזה של אמזון.
המלחמה בין גוגל לאמזון החלה כבר לפני שנתיים, כאשר אמזון השיקה את מזרימי המדיה Fire TV והחליטה להפסיק למכור את מוצרי כרומקאסט כדי לדחוף את מוצריה שלה. בשלהי השנה שעברה, גוגל הסירה את אפליקציות YouTube ממוצריה של חברת אמזון, ואמזון הגיבה השנה כאשר הסירה את מוצרי Nest מהאתר ואף רכשה את חברת Ring כדי להתחרות בה.
התמונה באדיבות Shutterstock
איפה המחוקק? שני דינוזאורים דורכים על כל מה שנקרא בדרכם ללא מפריע