גוגל (Google) הודיעה כי החל מה-1 בינואר 2018 אפליקציית YouTube (יוטיוב) לא תהיה זמינה יותר במזרימי המדיה של אמזון (Amazon) השייכים למשפחת ה-Fire TV. בנוסף הודיעה החברה כי האפליקציה כבר אינה זמינה באופן מיידי גם למשתמשי Echo Show, מרכז השליטה לבית החכם של אמזון שכולל מסך מגע.
הסיבה הרשמית, לפי גוגל, היא חוסר הרצון של אמזון לעבוד איתה כדי לפתח אפליקציית YouTube ראויה במכשירים. בספטמבר האחרון הסירה גוגל את יוטיוב ב-Echo Show בגלל מה שהגדירה כ-“חווית משתמש מתחת לכל ביקורת”. לקראת סוף נובמבר חזרה האפליקציה למכשיר, אך בגירסה דלה וללא רבות מבין האפשרויות. כעת אישרה גוגל לאתר Engadget כי האפליקציות יוסרו באופן סופי.
“ניסינו להגיע להסכמים עם אמזון כדי להעניק ללקוחות שלנו גישה למוצרים ולשירותים ההדדיים שלנו, אבל אמזון לא מוכרת באתר שלה את מוצרי גוגל כמו Chromecast או Google Home, לא מאפשרת את שירות Prime Video עבור משתמשי ה-Chromecast ובחודש שעבר אף הפסיקה למכור כמה ממוצרי נסט (Nest) – חברה בבעלות גוגל. בעקבות חוסר ההדדיות, לא נתמוך יותר ביוטיוב עבור Echo Show ו-Fire TV. מקווים שנוכל להגיע להסכם כדי לפתור את הסוגיה הזו בקרוב”, מסרה גוגל, כשהיא אינה מסתירה את הסיבה העיקרית לחסימת האפליקציה.
אמזון, יש לציין, פועלת בדומה להתנהגות של גוגל במקרה הנוכחי. לפני כשנתיים הסירה החברה את מזרים המדיה Apple TV מאתר הקניות שלה, ככל הנראה משום שהתחרה עם ה-Fire TV, ונכון להיום מוכרת רק אביזרים עבורו. בנוסף, אפליקציית Prime Video עדיין לא זמינה למשתמשי Apple TV אלא רק ל-iPhone ול-iPad, למרות שעברה כחצי שנה מאז שהבטיח מנכ”ל אפל טים קוק כי העניין בטיפול.
גוגל צודקים, אם אמזון לא דואגים לחווית משתמש ראויה, אז זה יכול להוריד את השימוש ביוטיוב גם במכשירים אחרים