בתחילת השנה הפעילה גוגל (Google) את שירות חוסם הפרסומות המובנה בדפדפן האינטרנט כרום (Chrome), במטרה לנקות את הרשת מפרסומות הפוגעות באופן מהותי בחוויית המשתמש. אולם כעת מודה החברה עצמה שהצעדים שבה נקטה לא היו אפקטיביים במידה הרצויה. ״לא הלכנו רחוק מספיק״, נכתב בפוסט שעלה לבלוג הרשמי. לפי הנתונים שבידי גוגל, עד כה הצליחו לחמוק מחצית מהפרסומות המזיקות מחסימה.

הצעד הבא הוא החמרת מדיניות האכיפה, עד לכדי חסימה מוחלטת של כל הפרסומות המופיעות באתר מסוים, גם אם חלקן בלבד מפר את כללי השימוש שאותן קבעה גוגל. הדוגמאות הספציפיות המופיעות בפוסט הן של פרסומות בהן מופיעות הודעות מערכת מזויפות (״יש לך וירוס!״), או פרסומות שבהן נמצא כפתור לסגירת המודעה – שלמעשה מביא לפתיחת חלונות חדשים ופרסומות אחרות. בגוגל מסבירים כי פרסומות אלו לא רק מעצבנות את המשתמשים, אלא לעיתים קרובות קשורות בניסיונות הונאה וגניבת מידע אישי.

החל מגרסה 71 של דפדפן האינטרנט כרום שתופץ בחודש דצמבר הקרוב, אתרים שבהם יופיעו פרסומות מזיקות מהסוג שתואר יצורפו ל-״רשימה שחורה״ שתביא לחסימת כל הפרסומות המשולבות בהם באופן גורף. טרם צירופם לרשימה, יעמדו בפני בעלי האתרים 30 ימים לתקן את הליקויים ולהסיר את הפרסומות המזיקות, או לערער בפני גוגל על ההחלטה. משתמשים שאינם מעוניינים בשירות חוסם הפרסומות, יוכלו לבטל את פעולתו דרך תפריט ההגדרות של הדפדפן.