היום, 15 בפברואר צפויה גוגל (Google) לחולל רעידת אדמה בשוק הפרסום ברשת, עם הפעלתו של חוסם פרסומות מובנה בדפדפן הפופולרי כרום (Chrome). החוסם כמובן לא יעלים לחלוטין כל סוג של פרסום, מהלך שיפגע קשות בראש ובראשונה בגוגל שרוב רווחיה נובעים מרשת הפרסום אותה היא מפעילה. המטרה של גוגל היא לתרום למאבק למען פרסום הוגן, ולעזור למנוע פרסומות שלדעת החברה פוגעות באופן קיצוני בחוויית השימוש, ואינן הוגנות כלפי הגולשים.

בחברה מספקים דוגמאות לפרסומות שכאלו: פרסומות קופצות (Pop-Up), פרסומות שמנגנות צליל או סרטון מייד עם הכניסה לאתר, או כאלה ש-'נדבקות' לתחתית המסך ועוקבות אחר המשתמש. בנוסף, תאסור גוגל על הצגת פרסומות הכוללות ספירה לאחור טרם הצגת תוכן, ובמכשירים ניידים – כל פרסומת שמופיעה לפני שמוצג תוכן כלשהו שהמשתמש מבקש לקרוא. סוגים אחרים של פרסומות פסולות כוללים אנימציות אגרסיביות ומסר מהבהב, ופרסומות התופסות את המסך כולו בעת הצגתן.

כאשר גוגל תזהה אתר המציג פרסומות מסוג זה, היא תשלח לבעליו התראה כי בתוך 30 ימים יחסום כרום את כל הודעות הפרסומות המופיעות באתר. במהלך אותם 30 ימים יוכל האתר להסיר את הפרסומות הבעייתיות, ואז לבקש מגוגל לסרוק אותו מחדש. במידה ואותן פרסומות אכן הוסרו – איום החסימה יוסר אף הוא. "רוב החוויות השליליות הקשורות בפרסום נתונות תחת שליטת בעלי האתרים" מסבירים בגוגל, בה מקווים כי חוסם הפרסומות יהיה צעד קריטי שיגרום למשתמשים להיות סבלניים יותר כלפי הפרסום ברשת, כל עוד הוא הוגן ואיננו מכביד יתר על המידה.