אחרי הצלחות שרשמה בתחום הטכנולוגי כמו תקן טעינה אחיד או פתיחת המכשירים של אפל להתקנות מחנויות צד שלישי, האיחוד האירופי מעוניין כעת לעשות שינויים בתוכנית “הזכות לתיקון” לרוכשים של מוצרי אלקטרוניקה וחשמל.
אחד הצעדים שנשקלים הוא לחייב את היצרנים לספק 12 חודשי אחריות נוספים למשתמשים לאחר תיקון המכשיר. כיום רוב היצרניות, וטלפונים בעיקר, מציעות שנת אחריות בלבד מרגע הרכישה וזהו. זה יקל במיוחד על משתמשים שרוצים להיות בטוחים שהמכשירים שלהם נשארים איתם זמן רב יותר מבלי צורך להוציא כסף יקר על תיקונים.
מלבד זאת, האיחוד ידרוש מהיצרניות לספק מידע הנוגע לחלקי חילוף באתר האינטרנט שלהם, להעמידם לרשות כל הגורמים בענף במחיר סביר, ולאסור שיטות המונעות שימוש בחלקי חילוף יד שנייה או כאלה המודפסים בתלת ממד בידי מתקנים עצמאיים.
בנוסף האיחוד רוצה לחייב את היצרניות לבצע את תיקונים נדרשים בזמן סביר, תוך שמירה על זכותו של הצרכן לבחור בין תיקון או החלפה עבור מוצרים פגומים שעדיין נמצאים באחריות. במידה והצרכן יבחר בתיקון המכשיר, תוארך תקופת אחריות המוכר ב-12 חודשים מרגע הבאת המוצר לבדיקה.
כדי לשמור על תחרות האיחוד האירופי יפתח גם פלטפורמת תיקונים מקוונת, שתפרט את עלות שירותי התיקונים במדינות החברות. כמו גם יידרשו היצרניות לספק מידע מקיף על תיקון עצמי וכיצד ניתן להשיג את החלקים הנדרשים. כל הצעדים הללו נבחנים כעת בפרלמנט האירופי לקראת אישור סופי.