סמסונג (Samsung) הכריזה כי תשתף פעולה עם אתר iFixit בכדי להציע כלים, חלפים ומדריכי תיקון פשוטים עבור חלק ממכשיריה. המטרה היא לאפשר לרוכשי אותם מכשירים לתקן אותם באופן עצמאי, מבלי שיאלצו לפנות למעבד שירות – או לרכוש מכשיר חדש.
המכשירים הראשונים שיזכו למדריכים ואספקה שותפת של חלפים דרך iFixit יהיו דגמי Galaxy S20 ו- Galaxy S21, כמו גם הטאבלט Galaxy Tab S7. סמסונג מתכננת להרחיב את הרשימה בהמשך עם דגמים נוספים, אך עדיין לא ברור אילו ומתי.
בעת ההשקה, החלפים שיהיו זמינים לרכישה יכלול את המסך, כיסוי הזכוכית האחורי, וכניסות הטענה. קשה להתעלם מכך שהרשימה אינה כוללת סוללות, וב-iFixit מסבירים זאת בכך שבדגמים הנבחרים, הסוללות מודבקות לרכיבי המכשיר באופן שיקשה מאוד את פירוקן. ניתן לשער כי אם בעתיד תשיק סמסונג דגמים שבהם הסוללה תותקן באופן המאפשר פירוק קל יותר, תוכל iFixit להציע חלפים ומדריכים גם עבור החלפתה.
סמסונג מצטרפת למיקרוסופט (Microsoft) שכבר הכריזה על שיתוף פעולה דומה עם iFixit ליצירת כלים וחלפים לתיקון מחשבי סדרת ה-Surface. גם אפל (Apple) התחייבה לפרסם מדריכים ולהציע חלפים לתיקון עצמי של מוצרים מתוצרתה.
נראה כי מדובר בהיענות לדרישת מחוקקים בארה״ב ובאירופה לקבוע כללים ברורים שיאפשרו ללקוחות לתקן בעצמם את מוצרי האלקטרוניקה שרכשו, במקום להידרש להחלפתם – סוגיה שהיא הן צרכנית, והן רלוונטית לזיהום הסביבה.