כארבעה חודשים לאחר שהכריזה עליה לראשונה, משיקה סמסונג (Samsung) את תכנית התיקון העצמי למכשירי ה-Galaxy S20 ו-S21, כמו גם הטאבלט S7 Plus. את החלפים השונים, הכלים והמדריכים הנדרשים לצורך התיקונים, מוכרת סמסונג דרך אתר המומחים הפופולרי iFixit. בנוסף, תציע אותם סמסונג למכירה דרך חנויות המותג שלה בארה״ב.
החלפים הראשונים המוצעים למכירה הם מסכים, כיסוי אחורי וחיבורי טעינה. לטענת החברה, מחירי החלפים דרך iFixit זהים לאלו שאותם נדרשות לשלם מעבדות תיקון מוסמכות. לדוגמה, מסך חדש עבור מכשיר Galaxy S20 מתומחר ב-199.99 דולרים, וכיסוי אחורי ב-69.99 דולרים. החלפת מסך לדגם ה-Galaxy S21 דווקא זולה יותר, עם מחיר רכישה של 160.99 דולרים.
מסך בעבור ה-Galaxy Tab S7 Plus יעלה 219.99 דולרים, וסוללה חדשה תעלה 79.99 דולרים. בהמשך צפויה סמסונג להציע סוללה להחלפה גם עבור דגמי ה-Galaxy S20 וה-Galaxy S21 השונים, אולם רכיב זה עדיין לא זמין לרכישה. פעולת התיקון עצמה אינה תמיד פשוטה, אולם iFixit מספקת מדריכים מפורטים לתהליך, וכאמור גם את כל הכלים הנדרשים. בעת החלפת מסך, מאפשרת סמסונג את החזרת החלק המקורי למחזור, ואף מספקת מעטפה מבוילת לצורך משלוח בדואר.
בהמשך הדרך מבטיחה סמסונג להרחיב את התוכנית למכשירים נוספים, אם כי בינתיים לא ברור מתי סדרת מכשירי הדגל העדכנית של החברה, ה-Galaxy S22, תצורף גם היא. נזכיר כי גוגל (Google) ואפל (Apple) השיקו לאחרונה אף הן תוכניות לתיקון עצמי של מכשיריהן.
הם הולכים לגרום למכשיר להידפק ולתת לנו לקנות חלפים במחשבה שאנחנו חוסכים