מכשיר הדגל של סמסונג (Samsung), ה-Galaxy S9 (הגלקסי S9), הוכרז בראשית 2018 וזכה לפופולריות רבה, אך זמן קצר לאחר מכן החלו והתרבו הדיווחים אודות תקלות בהן נתקלו הלקוחות שהשקיעו את מרב כספם. סמסונג אינה זרה לתקלות שצצות זמן קצר לאחר ההשקה, וכך במרבית מן המקרים גם הציעה פתרון ללקוחות המתוסכלים בדמות עדכון שייתכן וממתין כבר עתה בתפריט הייעודי. עם זאת, חלק מן התקלות גם ניתנות לתיקון בצורה עצמאית על ידי הלקוח בעצמו ולא מחייבות הגעה למעבדת שירות.

בעיות במסך המגע

בעיות במסך המגע צצו במכשירי Galaxy S9 ו-Galaxy S9 Plus כשבועיים לאחר השקתו. הדיווחים התייחסו לחוסר תגובתיות של מסך המגע באזורים מסוימים שבהם נראה כי הרגישות ללחיצות מופחתת, ולעיתים המסך אינו מזהה שבוצעה לחיצה. תקלה זו זכתה להתייחסות רשמית מצד החברה הקוריאנית, כאשר הודיעה כי היא מודעת לבעיה ובחלק מן השווקים בעולם הלקוחות גם זכו להחלפה של המכשיר.

הפתרון: גישה ל"הגדרות" (Settings) ומשם ל"הגדרות מתקדמות" (Advanced Settings). בגלילה למטה ניתן למצוא את האפשרות "רגישות מגע" (Touch Sensitivity), ושם להעלות משמעותית את רמת הרגישות של המסך.

במידה והפתרון אינו מספק- ניתן לפנות לחנות ממנה נרכש המכשיר, לשם קבלת התייחסות רשמית בדומה לשווקים אחרים בעולם.

בעיות בחיישן טביעת האצבע

בדור התשיעי של מכשירי ה-Galaxy סמסונג התחשבה בביקורות כלפי הדור הקודם, והעבירה את חיישן טביעת האצבע למרכז גבו של המכשיר ומתחת לחיישן המצלמה האחורי כך שיהיה נוח יותר לגישה. עם זאת, לקוחות העידו כי לעיתים חיישן טביעת האצבע אינו מגיב כראוי, ואינו מזהה טביעות.

הפתרון: מחיקה של הגדרות טביעות האצבע והגדרתו מחדש יכול לפתור את הבעיה. חשוב לשים לב כי במהלך תהליך ההגדרה הראשוני יש להזיז את האצבע בכיוונים שונים, זאת על מנת לאפשר לחיישן "ללכוד" כמה שיותר זוויות של הטביעה. על מנת להגדיר מחדש את טביעת האצבע יש לגשת ל"הגדרות" (Settings) > "נעילת מסך ואבטחה" (Lock Screen And Security) > "סורק טביעת אצבע" (Fingerprints).

אפליקציות אינן מורצות על גבי מסך מלא

ל-Galaxy S9 ול-Plus מסך מרשים לכל הדעות, 5.8 אינץ' ו-6.2 אינץ' בהתאמה ברזולוציית +QHD וביחס-היבט של 18.5:9. עם זאת, לאחר ההשקה צצו דיווחים על כך שבזוג המכשירים, רבים המקרים בהם אפליקציות שונות אינן יודעות כיצד לנצל את גודל המסך כראוי. לכן הן מוצגות רק על חלקו, ולמעשה אינן מממשות את מלוא הפוטנציאל.

הפתרון: יש לגשת ל"הגדרות" (Settings) ומשם ל"תצוגה" (Display). בתוך הגדרות התצוגה נכנסים לאפשרות של "יישומי מסך מלא" (Full Screen Apps). שם ניתן למצוא את רשימת האפליקציות שלהן ניתנה ההרשאה לפעול על מלוא המסך, ולחיצה תאפשר או תחסום אפשרות זו.

סורק הפנים אינו מזהה כראוי

אחד החידושים המרכזיים בזוג מכשירי ה-Galaxy S9 של סמסונג הוא סורק הפנים, אשר אימץ את סורק הרשתית מהדור הקודם ולו נוספה היכולת לזיהוי תווי פנים. עם זאת, גם סורק הפנים של סמסונג קיבל לא מעט ביקורות לאחר ההשקה, על כך שאינו פועל כמצופה, ורבו המקרים בהם הסורק נכשל בזיהוי ואילץ את המשתמשים לפנות לפתיחת הנעילה בדרכים חלופיות.

קרא עוד:  דיווח: סמסונג תחל לייצר בסין - כדי להתחרות בוואווי ושאומי

סורק רשתית Note 7

הפתרון: חשוב להקפיד שתהליך הגדרת הפנים יתבצע בסביבה מוארת, וכן להקפיד שמצלמת המכשיר תקלוט את כל זוויות הצילום הדרושות להליך ההגדרה הראשוני. על מנת להגדיר תווי פנים יש לגשת ל"הגדרות" (Settings) > "נעילת מסך ואבטחה" (Lock Screen And Security) > "זיהוי פנים" (Face Unlock).

המלצה נוספת, אשר רלוונטית גם במרבית המקרים האחרים, היא לגשת ל"הגדרות" (Settings) ולבדוק האם קיים עדכון גרסה זמין למכשיר, זאת תחת "עדכון תוכנה" (Software Update). הסיבה לכך היא משום שלאחר הדיווחים על כישלון הסורק- סמסונג שחררה עדכון ייעודי שמטרתו טיפול בבעיה זו.

להיכן נעלם לחצן היישומים?

כחלק מהצעדים של סמסונג להגדלת המסך והקטנת השטחים ה"מיותרים"- היא ויתרה על הלחצנים הפיזיים בקדמת המכשיר ובמקומם הטמיעה שלושה לחצני מגע. בשל זאת רבים מן המשתמשים שעברו לסדרת ה-Galaxy S9 הופתעו לראות כי הכפתור המוכר שבעבר הוביל למגירת היישומים נעלם כלא היה. כך רק כאשר מחליקים ממסך הבית כלפי מעלה- מגירת היישומים מופיעה על גבי המסך. מצד אחד, אמנם לא מדובר בתקלה אשר דורשת תיקון, אך מצד שני מדובר בתופעה שהטרידה רבים ועל כן גם היא מצאה את מקומה לרשימה זו.

הפתרון: יש לבצע לחיצה ארוכה על שטח ריק על גבי מסך הבית, וכך לפתוח תפריט עריכה למסכי הבית השונים. שם נכנסים ל"הגדרות מסך הבית" (Homescreen Settings) ותחת "לחצן יישומים" (Apps Button) נמצא את האפשרות "הצג לחצן יישומים" (Show Apps Button) ולבסוף נלחץ על "החל".

טעינה איטית

ה-Galaxy S9 וה-Galaxy S9 Plus תומכים בהטענה מהירה, טכנולוגיה המסוגלת להטעין 50 אחוז סוללה בכ-25 דקות בלבד, וכן בהטענה אלחוטית מהירה. עם זאת, משתמשים רבים דיווחו כי ההטענה המהירה, בפועל, אינה מהירה כפי שהובטח. עוד התלוננו הלקוחות כי המכשיר נוטה להתחמם.

הפתרון: חשוב להשתמש במטען המקורי שניתן עם המכשיר, שכן הוא שיאפשר את ניצול מלוא היכולת. על מנת לאשר כי המכשיר אכן מנצל זאת: בעת חיבור לכבל אמור להופיע על גבי מסך הנעילה הכיתוב "הטענה מהירה" (Fast Charging).

LG Google Nexus 5X USB Type C

באשר לבעיית התחממות המכשירים, ככלל מדובר בתופעה שכיחה אשר במרבית מן המקרים גם אינה מזיקה. יחד עם זאת, לאור ריבוי הדיווחים על התפוצצות מכשירים בתקופה האחרונה, קיים בסיס לדאגה ועל כן ניתן לפתור זאת על ידי כיבוי של ההטענה המהירה דרך "הגדרות" (Settings) > "תחזוקת המכשיר" (Device Maintenance) > "סוללה" (Battery) > "הגדרות מתקדמות" (Advanced Settings) ומשם לכיבוי האפשרות "טעינה מהירה בכבל" (Fast Cable Charging).

קרא עוד:  דיווח: Galaxy S11 יגיע עם מסכים גדולים במיוחד ודור חמישי בכל הדגמים

רמקול נרטב

ה-Galaxy S9 וה-Plus, כמו קודמיהם, עמידים למים ואבק בתקן IP68, מה שמקנה להם את היכולת לעמוד גם בצלילה לעומק של עד 1.5 מטר למשך 30 דקות. אמנם ההמלצה היא כלל לא לבחון את עמידותו של המכשיר, אך במקרה שקיים צורך במימוש היכולת, כדאי להכיר שגם זוג הרמקולים במכשיר עמידים למים. אולם, משתמשים רבים מדווחים כי לאחר כניסת מים לרמקולים חווית השמע נפגמה, וניכר כי המכשיר נכשל במבחן העמידות ואולי הגיעה העת לחפש אחר מכשיר חדש.

הפתרון: סמסונג ציפתה את זוג הרמקולים בשכבה אשר מפרידה בין הרכיבים החשובים שבפנים לבין הסביבה החיצונית. מסיבה זו, כאשר מים נכנסים לרמקולים, המכשיר אמור להמשיך ולתפקד כראוי. עם זאת, במידה וחווית הצליל נפגמה ומשתמע כי מים חדרו- מומלץ להניח למכשיר להתייבש, או לחלופין להכות קלות עם המכשיר על גבי היד על מנת להוציא את טיפות המים שבפנים.

אם כל זה לא עוזר

במידה ונתקלים באחת מהתקלות שצוינו לעיל, או לחלופין בתקלה אחרת שלא זכתה להתייחסות, חשוב להכיר כי קיים פתרון נוסף שבמרבית מן המקרים יהיה הפתרון המומלץ והוא איפוס להגדרות היצרן. פעולה זו תשיב את המכשיר להגדרותיו הראשוניות, ולמעשה תשיב אותו למצב בו נקנה מלכתחילה והוצא מהקופסה לראשונה.

חשוב לציין כי איפוס להגדרות היצרן יוביל למחיקה גורפת של תוכן המכשיר ובין היתר גם למחיקת תמונות ואנשי קשר, מחיקת אפליקציות, הודעות וככלל מחיקה של כל החומר המצוי בו. על כן יש לגבות את התוכן האישי לפני פעולה שכזו.

על מנת לבצע איפוס להגדרות היצרן, לאחר שבוצע גיבוי לתכנים חשובים, יש לגשת ל"הגדרות" (Settings) ומשם ל"ניהול כללי" (General Managment) ולבסוף ללחוץ על "איפוס" (Reset). התהליך אמור להימשך מספר דקות, ולאחריו יופעל המכשיר מחדש, ויוצג מסך ההגדרות הראשוני שהוצג כשהודלק המכשיר לראשונה.

מלבד התקלות המתוארות,- דווחו ברשת גם על תקלות נוספות עליהן לא קיים פתרון שניתן לביצוע עצמאי, ותקלות שכאלה יכולות להיפתר על ידי התייחסות מהחברה עצמה. כך, לדוגמה, אישרה היצרנית כי קיימת בעיית ניתוק שיחות שגורמת לניתוק השיחה במהלך קיומה או להשתקתה והפתרון הוא עדכון גרסה לטיפול בנושא, וגם בישראל ניתן לפנות ליבואנית במקרה של היתקלות בבעיה.

יש לציין כי לצד תלונות המשתמשים על התקלות, ישנם גם לא מעט משתמשים שטענו כי הם אינם חווים בעיות כלל וכלל. כך גם במהלך הביקורת שלנו על ה-Galaxy S9 לא נתקלנו באף תקלה דומה. יש המשערים כי ייתכן וחלק מהבעיות קשורות לדגמים המיובאים ארצה, ולהם גרסת רום שונה מהדגמים באירופה וארה"ב.