הפעם האחרונה בה חברה ששמה אינו סמסונג (Samsung) הובילה את שוק הטלפונים החכמים בהיבט של כמות מכירות שנתיות הייתה 2010. אבל הדו”ח של IDC ל-2023 מגלה מהפך ענק בצמרת: אפל (Apple) היא החברה שמכרה הכי הרבה טלפונים חכמים בשנה שהסתיימה זה עתה, תוך שהיא מגיעה לנתח השוק הגדול ביותר שהיא רשמה אי פעם מאז שחברת מחקרי השוק הוותיקה עוקבת באופן קבוע אחר השוק הזה.
אפל כבר הצליחה בשנים האחרונות מדי פעם להגיע לתוצאות רבעוניות טובות יותר מזו של יריבתה המרה, אבל כאמור זו הפעם הראשונה שהיא מצליחה להתעלות מעליה גם באופן שנתי. ויותר מכך מבין ארבע החברות המובילות את השוק אפל היא היחידה שרשמה עליה שנתית, בשיעור של 3.7%, וזאת לעומת ירידה כללית של השוק בשיעור של 3.2% – כשכמות היחידות הנמכרת הכללית ירידה מ-1.206 מיליארד ל-1.167 מיליארד.
היא מכרה ב-2023 כ-235 מיליון טלפוני iPhone, הגיעה לנתח שוק של 20.1%, לעומת 18.8% ב-2022, וראתה בשמחה כיצד סמסונג מתרסקת ב-13.6% במונחים של שנה לשנה מנתח שוק של 21.7% ל-19.4% בלבד, ומכירות של כ-227 מיליון טלפונים חכמים, וכאמור מפנה את מקומה הראשון הטבעי כמעט לטובתה של אפל.
שאומי (Xiaomi), אחרי רבעון רביעי מצוין בו הציגה עלייה של 22.7% לעומת הרבעון הרביעי של 2022, רשמה בסופו של דבר ירידה שנתית של 4.7% וירידה מזערית בנתח השוק מ-12.7% ל-12.5% ומכירות של כ-146 מיליון יחידות. אופו (Oppo) למרות רבעון רביעי לא משהו סיימה במקום הרביעי עם ירידה של 9.9%, ירידה של נתח השוק מ-9.5% ל-8.8% ומכירה של כ-103 מיליון טלפונים.
במקום החמישי הכללי נמצאת טראנסיון (Transsion), חברת ההחזקות שעומדת מאחורי מותגים לא כל כך מוכרים במקומותינו, אך מוכרים היטב באפריקה, דרום אמריקה וחלקים גדלים והולכים באסיה, כולל Infinix ו-Tecno. החברה מציגה עליה גדולה מאוד בשנה האחרונה עם לא פחות מ-30.8% כשהמכירות הכלליות שלה הגיעו לכ-95 מיליון יחידות לעומת כ-73 מיליון ב-2022, ונתח השוק שלה זינק מ-6% ל-8.1% שהיא מתחילה להתקרב למקום הרביעי הכללי – אליו היא כבר הגיעה ברבעון הרביעי של 2023 בו רשמה צמיחה של 68.6% במונחים של שנה לשנה ועקפה מעבר לאופו גם את ויוו (Vivo).