שוק הסלולר העולמי ידע ירידות אולם השנים האחרונות היוו פגיעה קשה במיוחד וממשיך לרדת בכל שנה, כך לפי מחקר שערכה חברת האנליטיקה Counterpoint כאשר מאז 2017 מעל 500 חברות עזבו את השוק.
לפי החברה הירידה המשמעותית ביותר היו בשנות הקורונה, אז ב-2021 אז היו מעל 370 חברות לעומת כ-610 חברות בשנת 2019. ב-2017 היו כ-720 חברות, ב-2018 היו למעלה מ-690 יצרניות כאשר היא צופה שבסוף 2023 יהיו כ-250 יצרניות לעומת קצת יותר מ-290 בשנה הקודמת. רוב החברות שנעלמות מוגדרות לפי החברה כיצרניות מקומיות, כלומר כאלה שמשתמשות בשמות מותג שונים על גבי מכשירים שמיוצרים עבורם (OEM), אם כי כמובן יש לפחות שתי חברות גלובליות מוכרות היטב שנעלמו – LG ו-BlackBerry.
אחת הנפגעות העיקריות היא הודו, שהתעשייה שם הצמצמה כמעט לחלוטין, וחברות כמו Micromax ו-Intex שהיו מוכרות גם בשוק הבינלאומי נסגרו במשך השנים האחרונות. ביפן היצרניות NEC ו-Kyocera, שאמנם לא השיקו דגמים רבים בכל שנה, החליטו גם הן לצאת מהתחום. בשוק הסיני אפשר למנות כמה חברות מוכרות כמו Coolpad ו-Gionee וגם Meizu המוכרת בשוק הישראלי ומנסה כעת לחזור.
העובדה שמספר חברות גדולות יותר מציעות כמה מותגים במקביל, כמו שאומי (Xiaomi) עם Redmi ו-POCO, לא מסייעת ליצרניות הטלפונים הקטנות, למרות שחלקן ממשיכות להחזיק מעמד, גם בגלל שהן חזקות בנישה כזו או אחרת. כך לדוגמה Oukitel היא אחת מכמה חברות סיניות שהצליחו למצב את עצמן כספקיות של טלפונים קשיחים, או BlackView המוכרת בעיקר בזכות הטלפונים עם סוללות הענק.