לאורך חמש השנים האחרונות, איבדה גוגל (Google) כ-8 אחוז מנתח השוק העולמי שלה לטובת המתחרים – כך לפי נתונים שפורסמו על ידי Statista. ביולי 2018 עמד נתח השוק של אנדרואיד על 77.32 אחוזים, ואילו בינואר 2022 הוא כבר המצטמצם ל-69.74 אחוזים. אנדרואיד כמובן הייתה ונותרה מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בעולם למכשירים ניידים, אך בפער מעט יותר מצומצם מבעבר.
המרוויחה הגדולה מכך היא אפל (Apple) כמובן, שבאותו פרק זמן צמחה משליטה של 19.4 אחוזים, ל-25.49 אחוזים. ישנן עוד מספר מערכות הפעלה בעלות נתח שוק זעיר ונוכחות בעיקר במדינות במזרח אסיה ובאפריקה, אולם גם שם נרשמה צמיחה של כאחוז וחצי. לאחר תקופה ארוכה יחסית של צמיחה היסטורית, אנדרואיד נמצאת אם כן במגמה של נסיגה איטית מהפסגה.
כמובן שאין זה אומר שבשוק היום ישנו איום ממשי על אנדרואיד כמובילה, וגם בקצב זה יעברו עוד שנים ארוכות בטרם אפל תוכל להציג נתח שוק שאפילו מתקרב לזה של גוגל. לדעת האנליסטים, כל עוד אנדרואיד מוסיפה להיות מערכת הפעלה פתוחה הזמינה במגוון עצום של מכשירים ברמות מחיר שונות, היא תוכל לשמור על פער גדול מהמתחרים.
כמו כן, יש לציין כי נתח השוק של שתי מערכות ההפעלה תלוי באופן דרמטי במיקום הגיאוגרפי. באפריקה, לדוגמא, כ-84 אחוזים מכלל המכשירים מבוססים על אנדרואיד, וגם באסיה ובדרום אמריקה מובילה גוגל עם נתח של עד 90 אחוזים. באירופה הפער מצטמצם עם 69 אחוזים לטובת גוגל, ורק בצפון אמריקה iOS מובילה, עם כ-54 אחוזים מכלל שוק הטלפונים החכמים.
בסוף שסמסונג ויתרה על הרחבת כרטיס הזיכרון, מה שמפריד בין מליונים כמותי לעבור לאפל, זהו עט הסטיילוס.
כבר סופר זמנים לעבור לאפל, העיצוב יקבע את המכשיר הבא.
אם אתה כל כך להוט לעבור לאפל אז תעבור. בתור אחד שמחזיק גם וגם אין מה להשוות בין היכולות של האנדרואיד לאלו של האיפון וזה לא מתבטא רק בסטילוס.