השינויים בשוק הסלולר העולמי מתרחשים כידוע בקצב איטי. סמסונג (Samsung) נותרה במקום הראשון ולאחריה זו אפל (Apple), אבל הסינים כבר אחראיים על שלוש מתוך חמשת המקומות הראשונים ויש גם יצרנית סינית שנכנסה רשמית לרשימה.
על פי דוח של חברת האנליטיקה Canalys על הרבעון השלישי של 2023 בשוק הסלולר, סמסונג ואפל מובילות את המכירות הכוללות עם נתח שוק של 20% ו-17% בהתאמה (כ-59 ו-53 מיליון מכשירים בהתאמה). זו ירידה קלה לאחר שהיו סביב ה-22% ו-18% בשנה שעברה. נתח השוק של שאומי (Xiaomi) לא השתנה ביחס לשנה שעברה (41 מיליון מכשירים) אבל זה אחרי שרשמה ירידה במחצית הראשונה של 2023. במקום הרביעי נמצאת אופו (Oppo) אשר ירדה במהלך השנתיים האחרונות ונראה כי היא הולכת להפסיד את המקום הזה לטובת מצטרפת חדשה.
אם השם טרנסיון (Transsion) לא מצלצל לכם מוכר זה ממש בסדר כי היא כלל לא פועלת באזורנו. החברה שנוסדה ב-2006 הצליחה לעקוף את תאגיד BBK שכזכור אחראי בין היתר על המותגים כמו וואן פלוס (OnePlus), וויוו (Vivo), רילמי (Realme) וגם אופו. טרנסיון לא ניסתה להיכנס לשווקים המוכרים כמו היצרניות האחרות והיא בעיקר ניסתה את מזלה באפריקה ובמדינות מתפתחות נוספות במזרח כמו בהודו ופקיסטן ואינדונזיה וגם באמריקה הלטינית והמזרח התיכון.
טרנסיון מחזיקה במספר מותגים כמו טכנו (Tecno), אינפיניקס (Infinix) ואיטל (Itel). לפי הנתונים, ברבעון השלישי של 2022 הצליחה החברה למכור כ-26 מיליון טלפונים, הפרש קל אל מול ה-27 מיליון המכשירים שמכרה אופו. הנתון מייצג גידול של 35% משנה לשנה וסביר כי היא תגיע למקום הרביעי אולי כבר בסוף הרבעון של השנה.
לפי הדו”ח, נראה כי אחת הסיבות להצלחת המותגים הסינים הוא כי סמסונג הפחיתה את החשיפה בפלח שוק הכניסה, זאת כדי להתמקד ברווחיות המספקים לה מכשירי הביניים והיקרים. כך היא משאירה מקום למותגים שאומי וטרנסיון לגדול בשווקים המתפתחים.
איך עקפה את BBK אם Oppo במקום הרביעי?
מסכים עם הבחור מהטלגרם שקורא לא לקנות מכשירים סיניים. המדיניות של הממשל הסיני כלפי העולם מדאיגה מאוד וכלפי האוכלוסיה שלה עצמה מזעזעת. כל מי שדואג לעתיד שלו צריך לחשוב טוב טוב אם הוא רוצה להכניס מרגל סיני הביתה בדמות מכשיר חשמל או לפחות לחשוב האם הוא רוצה לתת יד לתנאי העבדות בהם מעסיקים הרבה מהעובדים הסיניים.