במהלך החודשים האחרונים בוחנים ביוטיוב (YouTube) מדיניות חדשה ואגרסיבית כנגד משתמשים המנסים לדלג על צפייה בפרסומות באתר באמצעות תוספי דפדפן שונים. הודעות אזהרה בניסוחים שונים מוצגות לחלק מהמשתמשים, ונראה שבגוגל מחפשים בקדחתנות אחר העיצוב האפקטיבי ביותר.
החידוש האחרון בניסוי שנחשף עתה הוא חלון אזהרה דומה למדי לקודמיו, בהבדל אחד: לא ניתן לסגור אותו מייד. בצד המסך, במקום שבו בדרך כלל מופיע סמל האיקס המאפשר סגירה, מוצגת ספירה לאחור והמשתמש נדרש להמתין בין 30 ל-60 שניות עד תומה. רק אז, הוא יכול לסגור את חלון האזהרה ולהמשיך לצפות בסרטונים באתר.
כמו בהודעות האזהרה הקודמות, מציעה גוגל למשתמשים כפתרון את שירות יוטיוב פרימיום, המאפשר צפייה בסרטונים ללא פרסומות כלל. אפשרות נוספת היא כמובן ביטול חוסם הפרסומות.
בניסויים אחרים כבר הציגה יוטיוב הגבלה על שלוש צפיות בחינם, לאחריה הגישה לאתר תחסם. מצד החברה אין בינתיים כל התייחסות רשמית לשורת הניסויים, מעבר לכך שבגוגל עורכים מידי פעם ניסיונות שמטרתם ״לשפר את חווית המשתמש״, ואין כל וודאות שבסופו של דבר המדיניות תורחב לגבי כלל המשתמשים באתר.
הממ, דקה המתנה לפני השירטון?
או פרסומות שניתן רק לתאר כ obnoxious ב200% ווליום (התקף לב), שמפריעות לך לדלג בין חלקים שונים של הווידאו, ויכולות בעצמן להמשך יותר מדקה?
אני חושב שאני הולך להתקין חוסם פרסומות עוד היום…