מבצעי הקניות של חודש נובמבר החלו כבר, ובמהלך החודש הקרוב אנו צפויים לאירועי מכירות גדולים ואטרקטיביים באינטרנט. זו הזדמנות מצוינת לכל בעלי החנויות האינטרנטיות להשתתף בטירוף השופינג בארץ ובעולם, לנקות מדפים לקראת סוף השנה האזרחית וליהנות מגידול עצום במכירות תוך ימים ספורים.

חגיגת הקניות בחודש נובמבר

היקפי הקניות באינטרנט הולכים וגדלים מדי שנה, אם בשנת 2018 כ-1.8 מיליארד אנשים מרחבי העולם רכשו מוצרים שונים בשווי 2.8 טריליון דולר, הצפי לשנת 2021 הוא רכישות מקוונת בהיקף של 4.1 טריליון דולר, כלומר קפיצה משמעותית של כ-70% תוך שנים ספורות. זהו נתון שכל בעל חנות וירטואלית חייב להתייחס אליו.

כדאי לדעת כי חגיגת הקניות באינטרנט בחודש נובמבר החלה באתרים שונים בארצות הברית וסין, התופעה גלשה לשאר העולם תוך זמן קצר וישראלים רבים משתתפים בטירוף השופינג ורוכשים שלל מוצרים ופריטים במחירים משתלמים. כדאי לדעת כי לפי נתוני החברות, לפני שנתיים הישראלי הממוצע רכש מוצרים באינטרנט במהלך מבצעי חודש נובמבר בסכום של כ-500 ₪, ובשנה החולפת הסכום גדל והגיע ל-700 ₪.

בחודש נובמבר יש ימי קניות גדולים, בעיקר באינטרנט, וטירוף הקניות מתחיל עם מבצעי Shopping IL, ולאחר מכן מתחילים חגי הקניות כמו יום הרווקים הסיני המתקיים ב-11/11, בלאק פריידי וכמובן סייבר מאנדיי. אגב, השנה סייבר מאנדיי יתקיים בתחילת חודש דצמבר.

מבצעי כסאח לקראת חג המולד וסוף השנה האזרחית

חודש נובמבר הפך לחודש מסחר חשוב עבור רוב העסקים, כך לדוגמה כ-30% מסך הקניות ברשתות הקמעונאיות בארצות הברית מתרחש בתקופה שבין חג ההודיה לחג המולד. יום הרווקים הפך ליום הקניות הגדול ביותר באינטרנט, כבר אחרי דקה ושמונה שניות דווח על ידי קבוצת עליבאבא על מכירות בהיקף של מיליארד דולר, ובסוף האירוע הקבוצה דיווחה על מכירות בהיקף בלתי נתפס של 38.4 מיליארד דולר, לעומת 30.8 מיליארד דולר בשנת 2018.

חשוב לזכור כי מבצעי הכאסח מאוגדים בחודש נובמבר בגלל החגים (חג המולד וכדומה), עם זאת חלק מחגי הקניות הם יוזמה של חברות שיווק ומסחר, והרשתות השונות מנצלות את אירועי המכירות המקוונים כדי לנקות מדפים ומחסנים, וכדי לפנות מקום לקראת חידוש המלאי.

אנשים בכל העולם ממתינים לחגיגת הקניות ברשת בחודש נובמבר, זו הסיבה מדוע כדאי לכל בעל חנות וירטואלית לתכנן מבצעים אטרקטיביים ולנסות להיפטר מהמלאי, וכמובן ליצור גידול משמעותי במכירות. בעלי חנויות מקוונות המשתמשים בפלטפורמת מסחר וירטואלי דוגמת קונימבו, יכולים להיערך בזמן לקראת טירוף השופינג, לעדכן מחירים, לפרסם מבצעים, לשלוח דיוור אלקטרוני ללקוחות כדי להודיע על מבצעים משתלמים באתר ועוד.

שיווק ופרסום לקראת חגיגת הקניות בנובמבר

הצרכן הישראלי הפך לזהיר ולחכם יותר כאשר הוא רוכש פריטים שונים באינטרנט, הוא משווה מחירים, קורא חוות דעת, בוחן מי עומד מאחורי האתר וקורא מהי מדיניות המשלוחים ואפשרויות התשלום. ישראלים רבים מעדיפים לרכוש מוצרים במבצעי ה-Shopping IL, בגלל המחירים הנוחים, המשלוח המהיר, וכדי לעודד את התעשייה המקומית ולרכוש מוצרים כחול לבן. לכן, מומלץ להשתתף בכל אירועי המכירות בנובמבר, אך יש להיערך לקראת טירוף השופינג מראש.

בעלי חנות וירטואלית המתמקדים במכירות לקהל הישראלי יכולים להשתתף רק בשופינג איי.אל, עם זאת כדאי לצאת בקמפיין נרחב גם לקראת שאר ימי הקניות, במיוחד אם מוכרים מוצרים לקהל האמריקאי.

כדי להפיק את המירב מימי הקניות הגדולים בחודש נובמבר עליכם לעדכן מחירים בחנות המקוונת, כדאי להשקיע גם בעיצוב מקורי ויש לשלב כלי שיווק מתקדמים, מעבר לקמפיינים הפרסומיים בגוגל וברשתות החברתיות.