גיימלייט הציבה אבן דרך חדשה בשיווק מתגמל (reward marketing) על ידי ההכרזה שחילקה פרסים בשווי 20 מיליון דולר למשתמשיה במהלך הרבעון הראשון של 2024. זה הופך את גיימלייט לבעלת תוכנית הנאמנות הראשונה שמחלקת סכומים משמעותיים ברבעון אחד, במהלך קצת מעל לשנת פעילות של החברה.
תוכן פרסומי
צמיחה מהירה
מוקדם יותר השנה, החברה הודיעה כי היא בדרך להגיע להכנסות של מיליארד דולר ב-2024. זה נראה כנתיב הגיוני לחברה, בהתחשב ב-20 מיליון דולר שחילקה דרך פרסים ותגמולים למשתמשים שלה רק ברבעון הראשון של 2024.
מספרים כאלו לא נשמעו בתחום במסגרת זמן קצרה כזו. אף פלטפורמת תגמולים אחרת לא הצליחה להשיג תוצאות דומות, גם אחרי מספר שנים רב של פעילות. מה שהופך את גיימלייט לבולטת הוא היכולת שלה לספק ברבעון אחד מה שרבים שואפים להשיג במהלך שנה.
גיימלייט חוותה גדילה מהירה מאז השקתה, לפני יותר משנה. והיא מדורגת בין שלושת פלטפורמות רכישת משתמשים הגדולות במספר תחומים, מופיעה באינדקס הביצועים של AppsFlyer, וכיום היא הפלטפורמה הגדולה ביותר לשיווק מתגמל למשחקים בטלפון הנייד.
גיימלייט גם קבעה את מקומה בין חמשת רשתות פרסום רכישת משתמשים (user acquisition) למשחקים בעולם בכל הז’אנרים, ומכסה 12% מהוצאות הפרסום לכל משחקי ה-Match-3, לפי סקירה של Singular Market Snapshot.
לגיימלייט יש שבע אפליקציות המלצות עצמאיות עם למעלה מ-10 מיליון משתמשים פעילים בטייר 1. היא גם פעילה כרגע ב-11 מדינות ברחבי צפון אמריקה, אירופה ואסיה.
הצלחה מוכחת בשיווק מתגמל
האלגוריתם המבוסס AI נבנה כדי להמליץ על משחקים למשתמשים שיש להם את הסיכוי הגבוה ביותר לייצר מעורבות עם האפליקציה לאורך זמן. על ידי ניתוח זמן המשחק של המשתמשים, היסטוריית משחקים קודמת ונתונים דמוגרפיים, האלגוריתם יכול להתאים אישית המלצות למשחקים לכל משתמש.
כדי למקסם את התהליך הזה, משתמשי גיימלייט מקבלים תגמולים בצורת נקודות דיגיטליות או שוברים בהתבסס על זמן המשחק שלהם וכאשר הם משלימים פעולות מסוימות בתוך המשחק. ניתן להמיר את הנקודות הללו לאחר מכן לסוגים שונים של כרטיסי מתנה ושוברים.
זה יוצר מצב של ניצחון לכל הצדדים, שבו האלגוריתם, המבוסס על נתוני המשתמש, יכול לשפר באופן מתמיד את ההמלצות בזכות קלט הנתונים. האלגוריתם מתאים את ההמלצות בזמן אמת כדי ליצור את ההתאמה הטובה ביותר בין השחקן למשחק.
זיהוי השחקן המושלם עבור כל אפליקציה יוצר קשר חזק יותר בין המשתמש למשחק. זה מוביל לחוויית שביעות רצון גבוהה יותר מצד המשתמשים, שכן הם מקבלים המלצה למשחק שמתאים להעדפות שלהם, בעוד מפרסם המשחק מרוויח משתמש נאמן לאפליקציה שלו.
אחד משותפיה של גיימלייט, Tango Card, סייע לה בתהליך החלוקה של הפרסים למשתמשיה. מייסד ומנכ”ל החברה, דיוויד לידס, אמר:
“החל מ-2022, השותפות שלנו עם גיימלייט חוותה צמיחה עקבית כשאנחנו מנהלים מיליוני כרטיסי מתנה לבסיס המשתמשים הגלובלי שלהם, המשתרע מאמריקה דרך אירופה, יפן, ואוסטרליה, כדוגמה לכמה מהמדינות. פלטפורמת הנאמנות של גיימלייט היא אחת הפלטפורמות הגדולות והמתפתחות בקצב המהיר ביותר ברשת שלנו. הגישה השיתופית, היצירתיות, וקצב הצמיחה היוצא מן הכלל של גיימלייט משקפים את המחויבות המשותפת שלנו להצלחה.”
תובנות שיווק דרך תוכנית התגמולים של גיימלייט
הגישה הפרסונלית הזו אפשרה לגיימלייט להכיר היטב את מיליוני משתמשי הטייר 1 שלהם. לפי מחקרים שהם קיימו, לאחר שהציגו פרסומות 6 מיליארד פעמים באזורי טייר 1, וכן מיליארד פעמים נוספות בארה”ב, הם הגיעו לתובנות בהתבסס על הביצועים של הפלטפורמה שלהם, ומוכנים לשתף אותם:
- הספקים הפופולריים ביותר להחלפת נקודות בכרטיסי מתנה היו Google Play, iTunes, Amazon, ו-PayPal.
- הפלטפורמה שלהם מציגה שיעורי שימור לקוחות גבוהים; משתמשים שמגיעים לאבן דרך הראשונה שבה מקבלים פרס, בסבירות גבוהה ישארו גם לאבן דרך השנייה.
- האזורים הפופולריים ביותר היו ארה”ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, יפן ודרום קוריאה.
- כל משתמש בטלפון נייד בארה”ב ראה בממוצע שלוש פעמים פרסומות של אפליקציות גיימלייט.
- ברבעון הראשון של 2024, חולקו למעלה מ-2 מיליון כרטיסי מתנה.
גיימלייט גם יצרה שותפות עם Tremendous כדי להקצות פרסים למשתמשיה. ניק באום, שותף מייסד ומנכ”ל, התייחס לשיתוף הפעולה:
“Tremendous וגיימלייט שיתפו פעולה כדי לספק כמויות גדולות של כרטיסי מתנה למשתמשי גיימלייט ברחבי העולם, בכל פלטפורמות ההמלצה למשחקים של גיימלייט, גם ב-iOS וגם ב-Android. גיימלייט משמשת כשותף מהימן עבור Tremendous, תוך יצירת הצלחה הדדית דרך מאמצינו המשותפים.”
מסקנה
בתוך שנה אחת בלבד, גיימלייט יצרה מהפכה בתחום רכישת המשתמשים והשיווק המתגמל בענף המשחקים לנייד. באמצעות שימוש במנוע המלצות המונע על ידי בינה מלאכותית בשילוב עם מערכת תגמולים, גיימלייט לא רק חילקה פרסים בשווי 20 מיליון דולר אלא גם הקימה אקו סיסטם בו הן השחקנים והן המפרסמים נהנים.
הגישה החדשנית הזו הרימה את גיימלייט למעמד מרכזי בעולם פלטפורמות השיווק המתגמל, זוכה להכרה בתעשייה ויוצרת שותפויות מפתח. המסלול של גיימלייט מדגיש את עוצמתה של פרסונליזציה מבוססת תמריצים בקידום צמיחה ועיצוב עתיד השיווק הדיגיטלי בתעשיית המשחקים לנייד.
אפשר לקרוא את המחקר המלא כאן.