שיווק באינטרנט הוא נושא שמדיר שינה מהרבה בעלי עסקים. יש כל כך הרבה פרטים שצריך להבין והחלטות לקבל: איזה אפיק פרסום מתאים לנו, באילו רשתות חברתיות להשקיע, עם איזה מקדם אתרים לעבוד וכו’. ישנה החלטה אחת שבעלי עסקים נוטים לקחת בקלילות אבל תכלס יש לה הרבה מאוד השפעה על האתר שלכם, על הקידום שלו במנועי החיפוש השונים ולבסוף גם על ביצועים העסק שלכם. ההחלטה היא היכן לאחסן את האתר של העסק.
בואו נבין רגע מה המשמעות של המונח הזה ‘אחסון אתרים’. הלוא אין לאתר שלנו חפצים ממשיים שדורשים אחסון, נכון? ובכן, התשובה היא כן ולא. האתר שלנו בנוי ממידע שנשמר על כונן של מחשב שקרוי שרת. התפקיד של השרת הוא לקבל בקשות למידע ולספק אותן. הבקשות הללו למידע מגיעות ממחשבים, טלפונים ניידים או טאבלטים של גולשים באתר שלנו. לחיצה שלהם על דף חדש אומרת לשרת שעכשיו צריך להעביר אליהם את כל תוכן אותו הדף: טקסטים, תמונות, סרטונים או קודים שונים.
אז נכון, האתר שלנו איננו חפץ מוחשי, אבל השרת עליו הוא מאוחסן הוא מוחשי מאוד ויכול לעשות את כל ההבדל בין הצלחה לכישלון. במאמר הזה נברר היכן מומלץ לאחסן את האתר שלנו ואיך נבחר בספק האחסון האידיאלי.
בחירת ספק אחסון אתרים – איך עושים זאת נכון ומה קיים בשוק?
במאמר הזה נעבור על כמה נקודות חשובות לבחירת אחסון. לגבי מידע על ספקים ספציפיים תוכלו לקרא עוד בסקירה הבאה שמרחיבה על ההיצע המקומי ומפרטת בדיוק על כל ספק וספק לפי איכות השירות שלו.
אז איפה לאחסן את האתר? בבקשה:
אחסנו את האתר במקום שלא שמע על DOWN TIME
אחת הפגיעות הקשות ביותר של אחסון גרוע לאתר הוא נתוני DOWN TIME גרועים. מדובר בזמנים בהם האתר שלכם איננו זמין בשל תחזוקה או אפילו תקלה שנגרמת על ידי ספק האחסון שלכם. יש לכך שתי סיבות. הראשונה היא מצד גוגל, כאשר הוא מגיע לאתר שלכם בשביל לעדכן את תוצאות החיפוש שלו, הוא מצפה למצא שם אתר דומה למה שהכיר. אם הוא לא מוצא זאת, הוא יכול לפגוע קשות בדירוג ויש לכך הגיון. גוגל רוצה להמליץ על אתרים ללא בעיות ורוצה להימנע ככל הניתן מקישורים שבורים מדף התוצאות. גורם שני הוא הגולשים עצמם. גולש שמגיע לאתר שלא קיים כרגע, ילך לאתר מתחרה אפילו אם העליתם הודעה מנומסת שהאתר ‘בתחזוקה’. מה שחשוב לדעת הוא שזמינות אתר צריכה להיות ברמה של מעל 99% כאשר בשרתי האחסון הטובים הDOWN TIME הוא ממש שבריר האחוז.
אחסנו את האתר על שרת מאובטח
אחד הנושאים הקריטיים הוא אבטחת האתר. אבטחה טובה של האתר נעשית בכמה מישורים. חברת אחסון טובה תדע להציע לכם שירות מלא בנושא הזה שכולל תעודות SSL, עמידה בפרוטוקול HTTPS שירותי FIREWALL לכל התעבורה מבחוץ ועוד מגוון שירותים. גם כאן אתם חייבים ‘דין וחשבון’ לשני גורמים: גוגל והגולשים שלכם. אף אחד מהם לא רוצה למצא בעיות אבטחה בגלישה.
אחסנו את האתר שלכם על שרתים שקרובים לגולשים
אחד הפרמטרים באחסון הוא הקרבה הפיזית למחשבים של הגולשים עצמם. לחברות אחסון רבות ישנם שרתים שמפוזרים בעולם. אם האתר שלכם פונה לקהל הישראלי, טוב תעשו אם השרתים יהיו ממוקמים בישראל. שרתים וירטואליים VPS יוכלו גם כן לעזור לשפר את מהירות הטעינה בעיקר במקומות מרוחקים מהשרת שלכם. למיקום יש השפעה על מהירות הטעינה, על איכות הגלישה וכמובן על קידום האתר.
אחסנו את האתר אצל ספק שמבין בקידום אתרים
ישנם כיום ספקים שמאוד מודעים לקידום אתרים ולשינויים המהירים בתחום. ספק כזה ידע להציע לכם פתרון ופיצ’רים כגון IP ייעודי ושונה לכל אתר או עדכוני גרסה לוורדפרס למשל. אגב, קידום אתרים הוא שירות שאתם חייבים לקחת בחשבון, משום שבאמצעות שלל פעולות כמו בניית קישורים פנימיים, מחקרי מילים, מחקרי מתחרים, אופטימיזציה לאתר ועוד, תוכלו להופיע במקומות הראשונים במנוע החיפוש.
אחסנו את האתר אצל ספק שיודע לתת תמיכה מעולה
בין אם אתם מקצועיים יותר או פחות בבניית אתרים, ספק האחסון שלכם צריך לראות אתכם כשותפים יותר מאשר כלקוחות. אנחנו ממליצים על תקופת התנסות שבמהלכה נסו לבוא כמה שיותר במגע עם צוות התמיכה. נסו להבין אם הצוות הזה מורכב ממקצוענים שאוהבים את העבודה ושמחים לתת פתרון. אם כן, זהו כנראה המקום שלכם!