עכשיו זה כבר רשמי: טוויטר (Twitter) החליטה לפתוח את השימוש בהודעות באורך של 280 תווים לכלל המשתמשים. בכך מוותרת החברה על אחד הסממנים הכי מובהקים שלה, שליוו את השירות מיומו הראשון: הגבלת ההודעות ל-140 תווים בלבד, כמספר התווים שניתן היה לכלול בהודעת טקסט יחידה בטלפונים בעבר.
האפשרות להשתמש במגבלת התווים המורחבת תהיה זמינה כבר בימים הקרובים לכל השפות, להוציא יפנית, קוריאנית וסינית מכיוון שבמקרה שלהן מדובר בתווים ציוריים, ולפי החברה רוב המשתמשים רחוקים מאוד משימוש גם במגבלת ה-140 תווים.
כזכור לפני פחות מחודשיים החלה החברה לבחון, באמצעות צוות בוחני בטא מצומצם יחסית, את האפשרות להכפיל את מגבלת התווים, ומהר מאוד, יחסית, היא הגיעה למסקנה שמדובר בצעד נכון מבחינת רשת המיקרו בלוגים החברתית הזו.
בפוסט רשמי שהעלתה אתמול לאתר שלה מסבירה החברה מדוע החליטה בעד השינוי וכן משתפת כמה תובנות מתקופת הבדיקה. כך, לדוגמה, אם בתקופת ה-140 תווים כ-9% בממוצע מהכותבים באנגלית הגיעו לקצה מגבלת התווים, במעבר ל-280 תווים ירדה הכמות הזו אל מתחת ל-1% מהמצייצים. החברה מעריכה שזה אומר שכעת מרבית האנשים מבזבזים פחות זמן על עריכה בזמן הכתיבה, מתוך חשש להגיע למגבלה בלי לכתוב לחלוטין את שהם רוצים. עם זאת מרבית הציוצים בממוצע עדיין משתמשים בהרבה פחות תווים מ-140.
בנוסף, החברה טוענת שמכיוון שקל יותר לכתוב את הציוצים, ואפילו מהיר יותר, הבודקים הראו נטייה לכתוב יותר מאשר בעבר, ובאופן יצירתי יותר. כמו כן הציוצים שלהם גם זכו ליותר תגובות בממוצע.
כדי שיהיה קל יותר להשתמש
אנחנו מבצעים את השינוי הזה לאחר שראינו בבעיה שהייתה לקהילה הגלובלית שלנו ולאחר שלמדנו נתונים כדי להבין כיצד אנו יכולים להשתפר, ניסינו זאת, והקשבנו למשוב שלכם. אנחנו נמשיך להקשיב ולפעול כדי שטוויטר יהיה קל יותר לשימוש עבור כולם תוך כדי שאנחנו שומרים על מה שאתם אוהבים” כתבה עליזה רוזן, מנהלת מוצר בטוויטר בפוסט שבישר על הכפלת המגבלה.
אז מה אתם אומרים, האם טוויטר ביצעה מהלך נכון? האם זה חשוב בכלל, או שהחברה וויתרה כך על אחד הסממנים המובהקים שלה? האם אתם בכלל משתמשים בטוויטר? האם אתם רואים בה רשת חברתית שראוי וכדאי לכם להשתמש בה?
האם אפשרי להכניס 280 תווים גם בעברית?
חד משמעית טוויטר לא נחשבת רשת חברתית מה חברתי בלצייץ תגובות כל סטטוס של אתר אחר תה מפרסם סטטוס ואז או שחברים מגיבים לך או שאם הוא ציבורי כל מי שנחשף לסטטוס מגיב לך לכזה דבר לקרוא רשת חברתית ?! מיותר לציין את אינסטגרם שבא אנשים מפרסמים תמונות שלהם ומבקשים את דעת הקהל לתמונה אם מבחינת הבגדים או לדדוגמה שפים ששואלים את הקהל לדוגמה כמה הייתם מוכנים לשלם על כזאת מנה ומה אתם חושבים על המנה האם היא בסדר או לשפר משהו וכ’ו את 2 הדברים אפשר כמובן לעשות ברשת החברתית פייסבוק גם להעלות תמונה ולקבל תגובות וגם לפרסם סטטוס על נושא מסויים ולקבל תגובות אז אין הגיון בעוד 2 רשתות חברתיות שעושות אך ורק את אחד הדברים בדיוק כמו שחברת ICQ הישראלית הראשונה שהציעה משלוח הודעות SMS בחינם ואחרי מספר שנים מי שהבינה כמה זה דבר טוב ונכון היא כיום וואטסאפ ולכן פייסבוק עשתה נכון שרכשה את חברת וואטסאפ הרכישה של אינסטגרם זה אך ורק כדי שהתמונות שבאינסטגרם יופיעו גם בתוך הרשת החברתית פייסבוק בדיוק מה שפייסבוק מנסה לעשות לגרום לאנשים להישאר ברשת החברתית פייסבוק כמה שיותר זמן במהלך יום ספציפי לדעתי לפחות לא כדאי להשתמש ברשתות החברתיות אינסטגרם וטוויטר בגלל שאין בהם משהו שונה שלא ניתן להשיג ולמצוא ברשת החברתית פייסבוק אבל כמובן שזאת אך ורק דעתי בלבד