איזה אתר כדאי לכם לבנות WIX או וורדפרס? מהם המושגים שחשוב להכיר? מדוע כדאי להתאים את האתר למובייל? ולמה חשוב להשקיע בתוכן? רגע לפני שאתם מקימים אתר חדש, כמה טיפים חשובים.
לא צריך להתעכב על החשיבות של אתר בעידן דיגיטלי, אתם ודאי יודעים. אתר לעסק יכול לקדם את המותג, לפתוח אותו לשווקים חדשים ולהגדיל את הרווחים. אך רגע לפני שאתם קופצים על ההזדמנות ורצים להיפגש עם חברה לבניית אתרים, לפניכם כמה דברים שכדאי שתדעו על מנת שתפקודו של האתר יהיה כמה שיותר מיטבי וישרת את המטרה שלשמה הוא הוקם.
השלב הראשון: הכירו את קהל היעד
השלב הראשון בדרך לבניית אתר מוצלח הוא היכרות עם קהל היעד שלכם. על מתכנני האתר להכיר את העסק, לאפיין אותו ולהגדיר יחד אתכם מיהו קהל היעד אליו אתם פונים. בנוסף עליהם לדעת מי הם המתחרים שלכם ולו רק כדי לבנות עבורכם אתר שיבדל אתכם מהם, ויגרום לכם להתבלט ולהיות שונים. מסיבה זו בדיוק כדאי שהאתר שלכם יהיה ייחודי, בדיוק כמו העסק שלכם, ולא עוד אתר המבוסס על תבנית גנרית שנראית בדיוק אותו דבר כמו אלפי אתרים אחרים.
אנליזה, מיתוג ושיווק
היכרות עם עולמות המיתוג והשיווק על סוגיהם השונים היא מאוד חשובה, אפילו הכרחית בעת בניית אתר. הבנה בתחום השיווק הדיגיטלי מאפשרת לכם ללמוד המון מידע אודות הגולשים, כמו למשל מה יניע אותם לפעולה, באילו צבעים כדאי להשתמש, היכן יהיה נכון למקם את הכפתורים השונים ועוד החלטות קטנות כגדולות שישפיעו על חוויית השימוש עבור כל הצדדים. לכן הטמעת כלים מתקדמים של אנליזה לצד תוספים נחוצים אחרים, לא רק תחסוך לכם זמן וכסף אלא גם תשרת אתכם מבחינה שיווקית ותשפר את כמות הפניות אליכם.
WORDPRESS VS WIX – מה כדאי?
בוודאי שמעתם על היתרונות של שתי מערכות ההפעלה, אך נשאלת השאלה באיזו כדאי לבחור? וורדפרס היא מערכת קוד פתוח מובילה שתאפשר לכם מידת גמישות גבוהה בכל פרט ופרט לאורך בניית האתר. לעומתה WIX היא מערכת סגורה אשר הופכת אתכם לתלויים בחברה שבנתה את האתר עבור כל שינוי. לכן, אם מחר תרצו לשנות, להוסיף לבצע התאמה עם אתר במערכת סגורה תתקשו לעשות זאת, כך שתישארו מאחור. לעומת זאת לאתר וורדפרס ישנם תוספים חדשים ומתחדשים בעזרתם תוכלו לשנות ולעצב את האתר בכל רגע נתון, ללא תלות באחרים. הבדל נוסף הוא באחסון האתר: אתר מבוסס וורדפרס ניתן לאחסן על כל שרת בעוד שעם אתר מבוסס WIX תהיו יותר מוגבלים.
מונחים שיש להכיר
- UX – User Experience, ראשי התיבות של חוויית משתמש.
- UI – User Interface, ראשי התיבות של אפיון ממשק משתמש.
שני תחומים אלו משפיעים על חוויית הגלישה באתר ובעזרתם ניתן ליצור זיקה חזקה יותר בין ערכי המותג לבין הגולשים. תחומים אלו מאפשרים לאפיין טוב יותר את ערכיו של המותג, לבנות את השפה השיווקית שלו ולהבין כיצד להניע את הגולשים בו לפעולה וכיצד לגרום להם לחזור לביקור שוב.
כתיבה שיווקית
גם אם אתם כותבים ממש טוב, אין הדבר אומר שאתם מבינים בכתיבה שיווקית מקצועית. לכן מומלץ לפנות לאנשי תוכן מקצועיים אשר ידעו איך להביע במילים את החזון שלכם, איך להניע את הגולשים לפעולה, איך לתמצת נושאים מורכבים ולפשט אותם, איך לדייק את האופי של העסק והמותג בעזרת המילים, ואם אפשר: איך להשאיר על פניו של הגולש חיוך, תוך כדי התהליך. על הכתיבה לדבר בשפת המותג הן בתכנים המקצועיים, הן בשיווקיים והן בכל כותרות הביניים והכפתורים הקטנים שמטרתם להניע לפעולה ולהפוך את הודעות המערכת לכמה שפחות אוטומטיות.
התאמה
על האתר שלכם להתאים לכל סוגי המסכים, ולכל הדרישות של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות. לכן עליו לכלול קודים ותוספים נחוצים שמוטמעים נכון על מנת שגוגל יוכל לסרוק אותו וכתוצאה מכך: הגולשים יוכלו למצוא אתכם. גם התאמה לכל סוגי המסכים היא הכרחית מכיוון שרוב הגולשים כיום גולשים מהנייד או מטאבלט, הקדשת מחשבה לנושאים אלו כבר בשלב התכנון והאפיון של האתר תחסוך לכם זמן יקר וכסף בעתיד.
הדברים הקטנים הם שמשפרים את אחוז הפניות ועוזרים לכם לתקשר טוב יותר עם הלקוחות באמצעות האתר. לכן כדאי לבחור בחברה מקצועית לבניית אתרים שתדע לאפיין את הצרכים שלכם כבר בשלבים הראשוניים ולעזור לכם לבנות אתר שייתן מענה מדויק לאופי המותג, מכל הבחינות.