נטפליקס (Netflix) מובילה כבר זמן רב את שוק התוכן בהזרמה (Streaming), לפחות בקרב הישראלים שהתאהבו בקטלוג הרחב, בתכנים שבעברית ובאלגוריתם שלומד את המשתמש ומציע את הצעות הצפייה המדויקות. אבל שירות הצפייה לא מושלם, ולא פעם מתלוננים הצופים על ממשק ההפעלה או על תקלות שונות.
מעבר למגבלות החדשות לשיתוף סיסמת החשבון בנטפליקס, בחרנו כמה תלונות נפוצות בקרב המשתמשים והוספנו כמה הצעות לפתרונות. אז נכון שלתלונות בדבר מחירי החבילות בישראל עוד לא מצאנו פתרון – אבל אם תאמצו את העצות לפתרון בעיות אחרות יהפוך השימוש בשירות למהנה עוד יותר.
- בעיות התחברות לחשבון נטפליקס
- בעיות בוידאו או בשמע בטנפליקס
- איכות תמונה נמוכה בנטפליקס
- מסך שחור בנטפליקס
- שגיאות בנטפליקס
בעיות בכניסה לחשבון מהטלוויזיה
לעיתים מצליחים להתחבר לחשבון הנטפליקס מהמחשב או מהטלפון החכם, אך בטלוויזיה או באמצעות סטרימר נתקלים בקשיים. אם ניתן להיכנס לחשבון במכשיר אחד אבל לא ניתן להיכנס לחשבון במכשיר אחר באמצעות אותה כתובת אימייל או אותו מספר טלפון וסיסמה, ייתכן שיש בעיה במכשיר או ברשת.
מומלץ לבצע הפעלה מחדש של הטלוויזיה או הסטרימר אחרי הוצאה שלהם מהחשמל למשל 3 דקות, להפעיל מחדש את הרשת הביתית ולבדוק שכתובת האימייל והסיסמה תקינים.
אם הצעדים הללו לא מסייעים בפתרון הבעיה, יש להפעיל את אפליקציית נטפליקס בטלוויזיה או בסטרימר > היכנס > כניסה עם הטלפון. על מסך הטלוויזיה יופיע קוד QR, אותו יש לסרוק באמצעות הטלפון. לחילופין, מהמחשב או מהמכשיר הנייד יש לגלוש לכתובת netflix.com/tv8. במסך שנפתח יש להזין את הקוד שמופיע על גבי מסך הטלוויזיה > המשך > צפייה נעימה.
הווידאו קופא – האודיו ממשיך
לא פעם, במהלך צפייה בסדרה או בסרט, קופאת התמונה על המסך והאודיו ממשיך להתנגן. בנטפליקס מסבירים כי מקורה של הבעיה הוא מידע שאוחסן בטעות באופן מקומי במכשיר ממנו אתם צופים בשירות, ויש לנקות אותו.
בטלוויזיות חכמות, יספיק ניתוק שלהן מהחשמל למשך 3 דקות, חיבור בחזרה והפעלה חוזרת של אפליקציית נטפליקס. בסטרימרים המריצים Android TV יש ללחוץ ולהחזיק את לחצן ההפעלה בשלט הרחוק עד שהטלוויזיה תופעל מחדש, ואז לנסות להפעיל שוב את נטפליקס.
עבור התקנים נוספים הציצו בעמוד העזרה של נטפליקס.
התמונה ברזולוציה נמוכה
סרטים וסדרות בהבחנה גבוהה משנים את כל חוויית הצפייה, אבל בנטפליקס משתנה הרזולוציה בין תוכניות התמחור השונות. בחבילה הבסיסית נהנים המשתמשים מרזולוציית HD, בחבילה הסטנדרטים מ-Full HD ובחבילת הפרמיום – Ultra HD.
צג הצפייה – טלוויזיה, מחשב או טלפון חכם – כמו גם הכבלים והמחברים – כל אלה צריכים לתמוך ברזולוציה גבוהה, וגם חיבור האינטרנט צריך להיות חזק ויציב.
אבל קיימת גם אפשרות להגדיר את איכות הצפייה עבור כל פרופיל תחת החשבון. ניתן לעשות זאת באמצעות התחברות למסך ניהול הפרופילים באתר נטפליקס: הקשה על היכנס בחלק העליון השמאלי של אתר נטפליקס > מילוי שם המשתמש והסיסמה > תחת הכותרת פרופיל ובקרת הורים יש לבחור את החשבון הרלוונטי > כניסה להגדרות הפעלה > בחירה באיכות הרצויה תחת הכותרת שימוש בנתונים למסך.
מסך שחור
אם במהלך ניסיון לצפות בנטפליקס מופיע מסך ריק, ללא סאונד, ישנן סיבות רבות בגינן זה קורה. בחברה ממליצים לבצע כל אחת מהפעולות הבאות עד שהדבר יפתור את הבעיה: הפעלה מחדש של המכשיר, יציאה מחשבון נטפליקס וניסיון להתחבר אליו שוב, הפעלה מחדש של הרשת הביתית או שיפור אות ה-Wi-Fi.
בטלוויזיות תוצרת סמסונג (Samsung) מציעה נטפליקס להתקין מחדש את אפליקציית הצפייה. עשו זאת באמצעות הגעה למסך ניהול האפליקציות (APPS) בתפריט התחתי > לחצו על סמל גלגל השיניים של הגדרות (משמאל למעלה) > סמנו את אפליקציית Netflix > ואז התקנה מחדש. אם עדיין מופיע מסך שחור, מומלץ להפעיל את האפליקציה שוב לאחר 20 דקות – משך הזמן להתקנה מלאה של האפליקציה.
עבור התקנים נוספים הציצו בעמוד העזרה של נטפליקס.
שגיאות 1011, 1012
נתקלתם בהודעה “קיימת בעיה בחיבור לנטפליקס. אנא נסה שוב מאוחר יותר (1011 או 1012)”? מדובר בהודעה שגיאה פופולרית שמופיעה לרוב בטלפונים חכמים או בטאבלטים ומעידה על קושי של האפליקציה לגשת אל שרתי נטפליקס.
פתרון התקלה יכול להתבצע בכמה דרכים, בהתאם לתקלה: בדיקת מהירות חיבור האינטרנט, איפוס האפליקציה, הפעלה מחדש של המכשיר, מחיקה והתקנה מחדש של האפליקציה או איפוס הנתב.
פירוט שלבי כל דרך נמצא במרכז העזרה של נטפליקס. לחצו כאן במקרה שמופיעה שגיאה 1011, וכאן במקרה של שגיאה 1012.
לאחר שלוש שנות צפייה ב-TV Toshiba (“חכמה” עם לחצן Netflix בשלט!) קיבלתי התראה על המסך “האפליקציה הפסיקה – הסר את האפליקציה”, והוגבלתי לצפייה במחשב בלבד. צוות שירות לקוחות והתכחש לבעיה, וכך גם החלטתי לבטל את המנוי. – בנוסף ממשיכה הגבלת הצפייה להופיע על מסך ה-TV, “להכעיס!”, ושוב התחמקות מסיוע בהסרת מגבלה או חידוש המנוי המלא. – מה קורה שם ?! – השירות בהולנד (NL) נגיש ללקוח. רק בישראל חסום למענה!