מאז פרצה לחיינו טכנולוגיית ה- AI ( Artificial Intelligence או בינה מלאכותית בעברית) נדמה כי בכל יום אנו רואים יותר ויותר מקצועות ותפקידים אותם יכולה למלא הטכנולוגיה ורבים מעלים חששות די מוצדקים (חלקם יותר וחלקם פחות) בנוגע לעתידם המקצועי ומקור הפרנסה שלהם, מתוך מחשבה כי ה- AI עלולה להחליפם ולעלות עליהם באיכות העבודה על כל המשתמע מכך.
תוכן פרסומי
בתחום הקידום אתרים, טכנולוגיית AI הינה כלי רב עוצמה שיכול לשפר את ביצועי הנכסים הדיגיטליים שלכם באופן משמעותי. טכנולוגיית AI מסוגלת לנתח כמויות גדולות של נתונים במהירות וביעילות, מה שמאפשר לה לזהות מגמות וקשרים שאינם נראים לעין ע”י בני אדם, גם אם הם מקצוענים מנוסים בתחום הקידום אתרים. בנוסף, טכנולוגיית AI מסוגלת ללמוד ולשפר את הביצועים שלה עם הזמן, מה שמאפשר לה להתאים את עצמה לתנאים המשתנים של מנועי החיפוש.
פונקציות שניתן ליהנות מהם עבור קידום אתר וקיימות בכלי ה-AI הבכירים:
- הפקת תוכן (לא משוכפל) : כלי הבינה מלאכותית מסוגלים לייצר עבורנו טקסטים במגוון עצום של נושאים, במבחר ענק של שפות מדוברות בעולם, מרמת המשפט בודד (למשל עבור סלוגן) ועד מאמר שלם של מאות מילים בחלוקה לפסקאות שונות. על אף כי סביר מאוד להניח שאת נושא המאמר שביקשתם מכלי ה-AI , ביקשו אנשים נוספים מלבדכם בעבר ויבקשו גם בעתיד, כלים אלו אינם מפיקים תוכן זהה אחד לאחד ובכל פעם ישנו את הכתוב במידת מה, כך שלא יהיו קיימים עמודים זהים לגמרי באתרים רבים ברחבי הרשת.
- קבלת עצות והנחיות לגבי תוכן קיים באתר עבור שיפורו: כלים חכמים כמו Bard שפיתחה גוגל, מסוגלים לבצע עבורכם ניתוח של עמוד טקסט ולייצר תובנות שיעזרו לכם לשפר אותו, במיוחד עבור הופעה משופרת במנוע החיפוש, למשל הוספת ביטויי מפתח במאמר, שיפור מבנה המאמר, הוספת קישורים פנימיים ועוד.
- קבלת טיפים בנוגע לאופטימיזציה “onsite” של האתר: כלי הבינה מלאכותית מסוגלים לתת לכם טיפים עבור שיפור חווית השימוש באתר (UX) אשר קשורה במידה רבה לטיב הקידום של אתר. הם יכולים לתת לכם הנחיות כמו: שיפור מהירות טעינת האתר, שיפור מבנה קישורים פנימיים בתפריטי האתר, שיפור פרופיל הקישורים שמפנים לאתר שלכם (עבור חיזוק סמכותיותו של האתר) ועוד.
עם זאת ועל אף כל היתרונות המפורטים מעלה, חשוב לציין שקידום אתרים בעזרת טכנולוגיית AI אינו יכול להחליף לגמרי מקדם אנושי שמביא ערך מוסף רב לקידום האתר בהיבטים רבים כמו למשל:
- הבנה של העסק וקהל היעד שלו: מקדם אתרים אנושי מבין את הצרכים והמטרות של העסק, וכן את הצרכים והרצונות של הקהל שלו. הבנה זו חיונית לקידום יעיל של האתר.
- יצירת תוכן איכותי: מקדם אתרים אנושי יכול ואמור להעלות תוכן איכותי, הכתוב בצורה תחבירית מלוטשת ומעניינת יותר מאשר זה המופק באמצעות שימוש בכלי בינה מלאכותית בלבד – ללא התערבות ועריכה אנושית. אל לו למקדם אתר מקצועי-רציני, להעלות לאתרי לקוחותיו, טקסטים שנכתבו בידי AI chat box ללא בדיקה ותיקון במידת הצורך, היות וכלים אלו, כולל המובילים והטובים ביניהם כדוגמת: Google Bardו-Chat GPT, אינם חפים מטעויות שפתיות ותחביריות, כמו גם מכשלים בהבנת הנושא עליו ביקשתם שיכתבו ואז הם עלולים ליצור תוכן לא מדויק או גרוע מכך, לא בכיוון בכלל של מה שציפיתם שיכתוב. חשוב לציין כי, מידת הדיוק של הטקסט/מאמר שהכלים החכמים הללו יפיקו עבורכם ואיכותו, מושפעים במידה רבה מהאופן בו אתם תכתבו לו את המשימה / הוראה וזו מלאכת מחשבת של ממש, אשר צריך להשתפר בה ככל שמשתמשים בכלים האלו יותר ולומדים להכירם יותר לעומק. ככל שתשימו דגש רב יותר בבקשתכם מהם, כמו למשל, ציון “ביטויי המפתח” שאתם מעוניינים שיופיעו בטקסט למטרה קידומית, קהל היעד של התוכן הזה, פרטים על העסק שאתם רוצים את התוכן עבורו, טון הכתיבה שאתם מעוניינים שהטקסט ייכתב בו (אינפורמטיבי/שיווקי/ידידותי וכו’) ועוד, כך תקבלו מידע טוב יותר וקולע יותר למטרת הקידום שלכם. תוכן איכותי הוא גורם חשוב בדירוג של האתר בתוצאות החיפוש כך שאל לכם להפקיד את המשימה הזו בידיהם של כלי בינה מלאכותית בלבד – טובים אשר יהיו .
- ניתוח נתונים: מקדם אתר אנושי יודע לנתח את נתוני הביצועים של האתר כדי להבין מה עובד ומה לא. ניתוח זה יכול לעזור לשפר את האסטרטגיה לקידום האתר.
מסיבות אלו, מקדמים אנושיים וטכנולוגיית AI יכולים לעבוד בצוותא כדי להפוך את קידום האתרים ליעיל יותר, אך כלי הבינה מלאכותית אינם מהווים תחליף לעבודת קידום אנושי מקצועית. מקדם אנושי יכול לספק את ההבנה והיצירתיות הדרושות לקידום יעיל של נכס דיגיטלי, בעוד שטכנולוגיית AI יכולה לספק את היכולת לנתח כמויות גדולות של נתונים במהירות וביעילות ולייעל משימות מסוימות המרכיבות את מקצוע הקידום אתרים.
מקדם אתרים שיסרב או יאחר לאמץ את טכנולוגיית ה-AI לחיקו המקצועי, צפוי להפסיד בתחרות המקצועית מול הקולגות שלו לתחום ולהשאיר את לקוחותיו מדשדשים בדירוגים בתוצאות החיפוש של גוגל ויתר מנועי החיפוש (מה שיניב עבורם הפסדים כספיים ועלול לעלות לו בתיק הלקוח שיעזוב אותו אם לא ייהנה מתוצאות מספקות של תנועת גולשים לאתר).
האם כל אחד יכול להיעזר ב- AI לקידום האתר שלו או שמומלץ לעשות זאת ע”י מקדם אתרים מקצועי שגם מכיר את הכלי הזה?
התשובה לשאלה הזו תלויה בכמה גורמים, כמו הידע והניסיון שלכם בשיווק דיגיטלי ובקידום אתרים, הזמן והמשאבים העומדים לרשותכם והיעדים הכספיים והצרכים של העסק.
אם יש לכם ידע וניסיון בשיווק דיגיטלי ובקידום אתרים בפרט, אתם יכולים להיעזר ב- AI כדי לשפר את ביצועי האתר, עם זאת, חשוב להבין את המגבלות של AI ולדעת כיצד להשתמש בו בצורה נכונה.
לדוגמה, AI יכול לעזור לזהות מילות מפתח רלוונטיות לתחום העיסוק של אתרכם, ליצור תוכן יעיל ולהבין את התנהגות המשתמשים באתר, עם זאת AI לא יכול להחליף את החשיבה האנושית ואת ההבנה שלכם את העסק.
אם אין לכם ידע וניסיון בקידום אתרים, מומלץ להיעזר במקדם אתרים מקצועי (או בסוכנות דיגיטל המרכזת מספר תחומי עיסוק בשיווק דיגיטלי, כמו קידום אתרים אורגני – SEO וקידום ממומן – PPC, ניהול עמודי מותג ברשתות חברתיות ועוד) שגם מכיר ובקיא בשימוש בכלי בינה מלאכותית מובילים. מקדם אתרים מקצועי יוכל לעזור בהגדרת היעדים השיווקיים שלכם, בחירת הכלים הטכנולוגיים הנכונים ויישום האסטרטגיה הנכונה. בנוסף, מקדם אתרים מקצועי יוכל לעקוב אחר הביצועים של האתר, תוך שימוש בכלים אנליטיים כמו Google Analytics 4 ולבצע התאמות “תוך כדי תנועה” לתהליך הקידום של אתרכם במידת הצורך.
בהקשר זה, הנה כמה יתרונות בשכירת שירותיו של מקדם אתרים מקצועי:
- חיסכון בזמן ובמשאבים (הימנעות מטעויות בהתמקדות באפיקי שיווק לא נכונים מספיק לעסק שלכם והשקעת הון בקמפיינים פרסומיים לא יעילים דיים).
- קבלת תוצאות טובות יותר – הגדלת הטראפיק של גולשים/לקוחות פוטנציאליים לאתר והגדלת ההמרות (לידים ומכירות) המתקבלים מהנכסים האינטרנטיים שלכם.
אם אתם שוקלים להיעזר ב- AI לקידום האתר, חשוב לשקול את הגורמים שציינו לעיל קודם לכן, כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור העסק.
האם קידום אתרים אנושי הולך להיעלם מן העולם?
אין ספק כי קידום אתרים בעזרת AI הוא מגמה הולכת וגוברת בעולם השיווק הדיגיטלי. עם התפתחות הטכנולוגיה ה – AI צפוי לשחק תפקיד חשוב יותר ויותר בקידום אתרים ועסקים שרוצים להישאר רלוונטיים בשוק הדיגיטלי יצטרכו להבין את היתרונות והחסרונות של AI ולמצוא את הדרך הנכונה להשתמש בו בשילוב קידום אנושי ולכן התשובה לשאלה האם מקדם אנושי יעלם מן העולם היא- לא. מקדם אנושי ימשיך להיות בעל ערך מוסף רב לקידום האתרים, ועבודתו תמשיך להיות חיונית להצלחתם של עסקים רבים.