המטאברס הוא אחד הביטויים הכי לוהטים בשוק החודשים האחרונים. מדובר בעולם ווירטואלי תלת ממדי בו אנשים יכולים לעבוד, לבלות ולהיפגש זה עם זה. הוא הפך ללוהט במיוחד אחרי שמטא (Meta) הכריזה כי היא תולה בו את עתידה, ואחרי ש-Nvidia ענתה עם הגרסה שלה, ועוד אחרות נמצאות בדרך.
אבל זה היה תחום שהיה להיט כבר ב-2003, אז השיקה לינדן (Linden Research) את Second Life, עולם ווירטואלי שאף זכה למשך זמן לא קצר לפופולריות רבה יחסית. כעת נראה שהחברה מעוניינת להזכיר לשוק כי היא קיימת – ולמעשה יש לה סיכוי לא רע להקדים את המתחרים.
לפי הודעתה לינדן, החברה נערכת להגביר את מאמציה מתוך מחויבות ״לחדשנות, וליצירת עולם ווירטואלי מגוון ומכיל״. הצעד הראשון הוא חזרתו של פיליפ רוסדייל, שייסד את Second Life אולם עזב את החברה לאחר מספר שנים. כעת הוא שב לחברה כתפקיד של יועץ אסטרטגי וגם משקיע – החברה החדשה אותה הקים, High Fidelity, תחלוק עם לינדן פטנטים וגם ממשאבי הפיתוח שלה.
למרות שהתמיכה במשקפי מציאות מדומה נראית כצעד נדרש על מנת להתחרות בחזון של מטא, בשלב הראשון תתמקד החברה בשיפורים אחרים לעולם הווירטואלי הקיים, בהם כלים נוכחים יותר ליצירת אווטרים מציאותיים, תמיכה במשתמשים רבים יותר החולקים את החלל בו-זמנית, ופיתוח ההיבטים הכלכליים של העולם הווירטואלי על מנת להפוך אותו למקום שבו משתמשים יכולים לסחור בקלות זה עם זה.
נראה שהיתרון העיקרי של Second Life הוא בהיותו מוצר אמיתי, קיים ונגיש, ולא הבטחה שמועד יישומה אינו ברור. אולם זהו גם עולם ווירטואלי המתבסס על טכנולוגיה מיושנת יחסית, וכאמור הוא מוגבל למסכים – החברה אומנם החלה בפרויקט לפיתוח גרסת מצמיאות מדומה, אולם זנחה אותו ב-2020.