בפתיחת ועידת המפתחים שלה, פייסבוק (Facebook) הודיעה על השם החדש של החברה: מטא (Meta). אמנם לא מדובר בשינוי של הרשת החברתית עצמה אלא של חברת האם שתאגד את כל החברות השונות של פייסבוק תחת Meta.
השינוי לדברי מנכ”ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, הוא כדי לייצג את הדברים שהם עושים וזה לא מסתכם רק בפייסבוק: “כרגע המותג שלנו כל כך קשור למוצר אחד, שהוא לא יכול לייצג את כל מה שאנחנו עושים. עם הזמן אני רוצה שניתפס כחברת מטאברס. זה הזמן שלנו לאמץ מותג אחר שישקף את מי שאנחנו ומה שאנחנו מקווים לבנות – החברה שלנו היא מהיום Meta”.
צוקרברג מדגיש כי המיקוד של החברה לא השתנה: “המשימה שלנו נותרה כשהייתה והיא היא עדיין לחבר אנשים. האפליקציות והמותגים שלנו לא משתנים. אנחנו עדיין החברה שמעצבת טכנולוגיה עבור אנשים. אבל עכשיו יש לנו משימה חדשה – להביא את המטאברס לחיים”. זה אומר כי בפייסבוק תהווה רק חלק משלל המוצרים של Meta כדי לקדם את החזון העתידי, המשלב את אינטסגרם (Instegram), וואטסאפ (Whatsapp) ואוקולוס (Oculus) יחדיו בעולם הוירטואלי.
כחלק מהחזון הזה פייסבוק גם חשפה את Project Cambria, משקפי מציאות מדומה (VR) נוספים שישלבו את את כל מוצרי Meta לתקשורת חדשנית בין אנשים. במוצר ישולבו חיישנים שיאפשרו לאוואטר הוירטואלי להביע רגשות, לשמור על קשר עין ולשקף את הבעות הפנים. המשקפיים יאפשרו חווית מציאות מעורבת ויכולת להציג אובייקטים בעולם הפיזי עם תחושת עומק ופרספקטיבה. פייסבוק גם רמזה כי אלה לא משקפיים שיהיו יקרים הרבה יותר.