נועם ברדין, מנכ״ל Waze לשעבר והאדם שהוביל את החברה מפרויקט קהילתי צנוע למכירה במיליארד דולרים לגוגל (Google), סבור שהגיע הזמן לעלייתה של פלטפורמה חברתית חדשה, מנומסת וידידותית יותר למשתמשים. כבר בחודש מאי האחרון הכריז ברדין על הפרויקט, רשת חברתית בשם Post שהולכת ונבנית לאיטה, אולם בעקבות הכאוס בטוויטר (Twitter) והעניין הרב שנוצר בתחליפים אפשריים, צברה הרשת החדשה עניין רב במהלך הימים האחרונים.
Post אמורה להיות רשת חברתית נטולת קללות, גזענות ואנטישמיות. בפוסט שבו הכריז על הקמת החברה, מציין ברדין כי לדעתו המדיה החברתית התדרדרה בשנים האחרונות. ״האם אתם זוכרים עידן שבו המדיה החברתית הייתה מהנה, הציגה לכם רעיונות גדולים ואנשים מעניינים, ובאמת הפכה אתכם לחכמים יותר? זמנים שבהם היא לא בזבזה את זמנכם או הפכה אתכם לעצבניים או עצובים״.
בדומה לרשתות חברתיות אחרות, גם Post מציעה כלים לשיתוף תוכן המבוסס על טקסט ותמונות, אולם במודל עסקי שאיננו נשען – לפחות בינתיים – על פרסומות כלל. במקום זאת, ניתן לשלם ״טיפים״ ליוצרי תוכן, או לרכוש מאמרים מחברות שונות ולקרוא אותם דרך ממשק נקי ונוח, ללא צורך לעבור לאתרים אחרים. בניגוד גמור להצהרותיו של אילון מאסק לגבי טוויטר, ברדין מאמין בפיקוח הדוק על התוכן המתפרסם ב-Post, אולם בעזרת הקהילה עצמה. במודל דומה לזה של Waze, המשתמשים הם אלו שידווחו על תכנים בעייתיים.
נכון לעכשיו, ההרשמה ל-Post מתבצעת דרך רשימת המתנה – וזו הפכה ארוכה למדי לאור הפרסום הרב. כרגע חברים ברשת כ-3,500 משתמשים, ועוד כ-125,000 הממתינים להכנס. הבחירה אילו משתמשים לקבל ל-Post נעשית כרגע על בסיס של גיוון בין משתמשים בעלי דעות פוליטיות, גילאים ומקצועות שונים.
טוויטק ופייסבוק יכולות להיות מועילות, אם לא נמשכים לתכנים “צהובים” או פוליטיים, ומתחברים לערוצי תרבות וטכנולוגיה.