נטפליקס (Netflix) פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2023, ומעדכנת כי בחודש ספטמבר הקרוב תסגור את שירות משלוחי ה-DVD שלה. מדובר, כזכור, בשירות ההיסטורי כמו החברה יצאה לדרך עוד ב-1998, שכולל משלוח והחזרה של סרטי DVD בדואר. ב-29 בספטמבר תשלח נטפליקס את הסרטים האחרונים, ולאחר מכן תהפוך לחברה המתמקדת אך ורק בגזרת השידור המקוון.
נטפליקס מעדכנת גם על ״תוצאות חיוביות״ בניסיונה להגביל את כמות המשתמשים המשתפים סיסמה עם קרובי משפחה וחברים. כרגע מדובר בניסוי הפעיל בקנדה, ניו-זילנד, ספרד ופורטוגל, במסגרתו משתמשים החשודים בשיתוף סיסמאות מתבקשים לשלם תוספת עבור הרחבת כמות משקי הבית הכלולים תחת המנוי שלהם. לפי נטפליקס, כמות המשתמשים הבוחרת להתחיל לשלם עולה על זו של משתמשים הבוחרים לבטל את המנוי בעקבות הדרישה.
אולם למרות הדיווח האופטימי, נראה שבנטפליקס לא ממהרים להחיל מדיניות זו באופן גלובלי. החברה מסתפקת בהודעה כי שווקים נוספים יצטרפו לתכנית במהלך הרבעון השני, והיא אינה מצפה כי תהיה לכך תרומה משמעותית להכנסותיה בטווח המיידי. לפי תגובות האנליסטים, ניתן לראות בכך עיכוב לעומת הצהרותיה התקיפות יותר בתחילת השנה.
ברמה העסקית, מציג הדיווח תמונה מעורבת. כמות המנויים אומנם גדלה ב-1.75 מיליון, אולם הציפיות בשוק היו לצמיחה מהירה אף יותר לנוכח השקת מנוי מוזל המשלב פרסומות בארצות הברית. הכנסות החברה אומנם עלו, אך בסעיף הרווחים נרשמה אכזבה לעומת ציפיות השוק, ובנטפליקס מצפים לירידה נוספת של כ-11% ברבעון הנוכחי. נתונים אלו הביאו לירידה בערך המניה בשעות שלאחר פרסום הדוח.