בניסיון להילחם בירידה בכמות המנויים נטפליקס (Netflix) הודיעה כי תשיק בחודש הבא חבילת מנוי משולב עם פרסומות בעלות של 6.99 דולר בחודש, דולר אחד פחות מהמתחרה הגדולה דיסני+.
בחסכון של שלושה דולרים בחודש מהמנוי הבסיסי הקיים, החבילה החדשה המכונה “Basic with ads” (בסיסי עם פרסומות) תכלול בממוצע 4 עד 5 דקות של פרסומות בכל שעה, וגם הספרייה לא תכיל את כלל התכנים שיש לנטפליקס בכל מדינה עקב בעיות רישוי. הרזולוציה המקסימלית תישאר על 720p כפי שהיא עם התוכנית הבסיסית ללא פרסומות ומוגבלת לשימוש על מכשיר צפייה אחד, אך לא תתאפשר להוריד תוכניות לצפייה במצב לא מקוון.
נטפליקס נחשבת ליקרה ביחס לשירותים הצפייה האחרים, במיוחד בארה”ב. בזמן שדיסני+ מוצע ב-7.99 דולרים (או 39 שקלים בישראל), החבילה הבסיסית לצפייה במסך אחד מוצעת ב-9.99 דולרים (או 32.90 שקלים בישראל). עם השקת החבילה החדשה מקווה נטפליקס להרחיב את מעגל המנויים: “השארנו פלח גדול של לקוחות מחוץ לשוק שלנו וזה אנשים שאומרים: ‘היי, נטפליקס יקר לי מדי ולא אכפת לי לצפות בפרסומות בתמורה למחיר נמוך יותר’ “, כך אמר טד סרנדוס (Ted Sarandos) מנכ”ל משותף של נטפליקס מוקדם יותר השנה.
המנוי החדש יהיה זמין החל ב-1 בנובמבר בארה”ב ועוד ב-11 מדינות שונות בעולם, וכרגע לא בישראל. עם הוספת המע”מ על הסכום הדולרי המחיר יוצא כ-29 שקלים, כך שההפרש אינו יהיה כדאי עבור המשתמשים הישראלים.
אני לא מצליח להבין את המודל הכלכלי שלהם
מאחל להם שגם זה יכשל, אולי יבינו שהמחיר מוגזום על מה שהם מציעים
10 שקלים הנחה בשביל פרסומות? לא תודה