נטפליקס (Netflix) פרסמה הלילה את הדו"ח הרבעוני שלה לחודשים אפריל עד יוני 2019, ושילבה בו שתי בשורות טובות למנויים, שמגיעות חאור הזעם העולמי על העלאת מחירי השירות.

הבשורה הראשונה היא שבניגוד לפרסומים שונים, היא שאין לה שום כוונה לשלב פרסומות בשירות. החברה ראתה צורך להדגיש זאת לאור דיווחים על כך שהיא עורכת סקרים כדי לברר אילו מחירים המנויים מוכנים לשלם תמורת שירות הזרמה מוזל עם פרסומות. "כמו HBO, אנחנו נטולי פרסומות. זה נשאר חלק עמוק מהמותג שלנו. כשאתם קוראים הערכות לפיהן אנו עוברים למכירת פרסומות, היו בטוחים כי זה לא נכון", נכתב בדו"ח.

הבשורה השנייה היא כי לאחר העלאת המחירים, נראה שהחברה מבינה כי יש צורך גם באפשרות זולה חדשה. התוצאה היא הודעה לפיה תשיק נטפליקס בחודשיים הקרובים מסלול חדש לשירות. המסלול הזה יושק בהודו בלבד, והחברה לא פירטה את תנאיו אך ציינה כי הוא מיועד לצפייה במובייל. ייתכן שהוא יוצע באותו מחיר כפי שהוצע לנסיינים במדינה – 250 רופי (כ-13 שקלים), שהם מחצית ממחיר מסלול הבסיס הקיים במדינה – בהמרה למחיר המעודכן בישראל, הוא עשוי לעלות כ-16.5 שקלים. החברה לא מסרה האם או מתי תתרחב האפשרות הזו לשאר העולם.

שתי הבשורות החיוביות הללו עשויות להיות מובנות על רקע הדו"ח, שאינו מעודד מבחינת החברה: אמנם, ההכנסות שלה צמחו ברבעון השני ב-26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-4.9 מיליארד דולר, והרווח התפעולי עלה ב-53% ל-706 מיליון דולר – אך הרווח הנקי ירד ב-29.5% ל-270 מיליון דולר.

קרא עוד:  תכירו: הטלוויזיה Vision של הונור, הראשונה עם HarmonyOS

מעבר לכך, החברה פספסה בגדול את יעד תוספת המנויים שלה, וזכתה ברבעון הזה ל-2.7 מיליון מנויים חדשים בלבד – מעט יותר ממחצית הצפי שעמוד על 5 מיליון, מעט פחות ממחצית מכמות המנויים החדשים ברבעון המקביל אשתקד, אז הגיעה לכמות של 5.45 מיליון מנויים חדשים, ומעט יותר מרבע מכמות המנויים החדשים ברבעון הראשון של 2019 בו צברה 9.6 מיליון מנויים. החברה הודתה שהסיבה לצניחה היא העלאת המחירים."התחזית שלנו הוחמצה בכל האזורים, אך במיוחד באזורים עם העלאות מחיר", היא דיווחה.

למרות זאת, מספר המנויים חצה ברבעון הזה לראשונה את רף ה-150 מיליון – עלייה של 22% תוך שנה.

החברה הוסיפה כי מעבר להעלאת המחירים, היא מעריכה כי התוכן שעלה ברבעון השני לא משך מספיק מנויים חדשים, והדגישה כי עם עליית עונה 3 של "דברים מוזרים" בתחילת החודש היא ראתה קפיצה משמעותית במספר המנויים החדשים. לדברי נטפליקס, תוכן מקורי מביא לה באופן קבוע יותר מנויים חדשים מתוכן קנוי, ולכן היא הדגישה כי בחצי השני של 2019 צפויים לעלות גם עונה 3 של "בית הנייר" ועונה 3 של "13 סיבות".