נטפליקס (Netflix) מסכמת את שנת 2020, ולמשקיעים בחברה יש הרבה סיבות להיות מרוצים: החברה חצתה את רף 200 מיליון המנויים ברחבי העולם, עם צמיחה שוברת שיאים שנרשמה גם בזכות מגפת הקורונה (COVID-19). זהו קצב מהיר בהרבה מזה של שנת 2019, לצורך ההשוואה.
בסך הכל, הצטרפו לשירותי החברה במהלך השנה האחרונה כ-37 מיליון מנויים. הכנסותיה השנתיות עמדו על סכום של 25 מיליארד דולרים, כאשר חלקו הגדול מושקע באופן מידי חזרה בהפקת סרטים וסדרות חדשות. למעשה, מבטיחה החברה כי במהלך 2021 ייהנו מנוייה מסרט אחד חדש בכל שבוע בממוצע. באשר לטכנולוגיות, מבטיחה נטפליקס להשיק במהלך המחצית הראשונה של שנת 2021 כפתור ערבוב שיבחר באופן אוטומטי תכנים בעבור המשתמש, שהבטיחה בעבר שתוסיף לממשק – במקום שיאלץ לבזבז את זמנו בבחירת סדרות וסרטים בקטלוג העצום של החברה.
בנטפליקס מציינים כי הסדרות ‘גמביט המלכה’ ו-‘טייגר קינג’ הפכו לנצפות ביותר שלה עד כה, וגם סדרות אחרות כגון העונה הרביעית של ‘הכתר’ והסדרה התקופתית ‘ברידג’רטון’ זכו להצלחה מיידית. אולם בחברה מודים כי הציפיות ל-2021 הן לקצב צמיחה איטי יותר, לנוכח התחרות המתגברת מצד דיסני (Disney) ושירות HBO Max החדש יחסית.
אולם בכירי החברה עדיין משוכנעים לחלוטין שנטפליקס תוסיף להוביל את השוק בעתיד: “האסטרטגיה שלנו פשוטה: אם נוכל להמשיך ולשפר את נטפליקס בכל יום כדי לשמח את המנויים שלנו, אנחנו נהיה הבחירה הראשונה שלהם לתכני בידור משודרים.
אני חי כל כך הרבה שנים בלי נטפליקס ולא רואה שום סיבה להתחבר ולהעשיר את הוליווד ששונאת את ישראל.