נטפליקס (Netflix), לפי דיווחים, מבצעת ניסויים לשילוב של כפתורים שונים שמציעים להציג תוכן אקראי מהמאגר של שירות הזרמת הווידאו.
לפי וראייטי (Variety) החברה בחנה לאחרונה שלושה מיקומים לכפתורים המציגים תוכן אקראי: גרסה אחת מיקמה את התכונה כאחת האפשרויות המוצגות בגדול בשורת פרסום התכנים בראש עמוד הבית; גרסה שנייה מיקמה את התכונה ככפתור Play Something בסרגל הצד, מתחת לכפתורי החיפוש והבית; וגרסה שלישית מיקמה כפתור Shuffle Play במסך בחירת הפרופילים המוצג בעת הכניסה לאפליקציה.
דובר מטעם נטפליקס מסר לאתר טק-קראנצ’ (TechCrunch) כי החברה מבצעת את הניסויים מזה זמן מה. הוא ציין כי הגרסה השלישית הושקה בחודש הקודם והיא היחידה שמשתמשים עדיין רואים כרגע. הוא הוסיף כי הניסוי מתבצע רק בממשק הטלוויזיות של השירות.
החברה מסרה לווראייטי כי “מטרת הניסוי היא להקל על מנויים למצוא במה לצפות. התקווה היא לחלוטין ליצור כאן מוצר כלשהו”, והוסיפה בתגובה ל-The Verge כי “אנו מריצים את הניסויים הללו במדינות שונות ולתקופות זמן שונות, והופכים אותם לזמינים באופן נרחב רק אם אנשים מוצאים בהם שימוש”.
נכון להיום נטלפיקס מציגה המלצות מותאמות אישית בשורות השונות שעל מסך הבית של המשתמשים. הכפתור, לפי הידוע, משתמש באותם קריטריונים ולא ברור אם העתיד הוא יחליף את השיטה הנוכחית או יצורף במקביל.