משבר הקורונה הביא את נטפליקס (Netflix) לשיאים של כל הזמנים, כך עולה מדו”חות החברה שפורסמו אמש.
ספקית שירות הזרמת הווידאו הגדול בעולם סגרה את שלושת החודשים הראשונים של 2020 עם כ-15.8 מיליון לקוחות משלמים חדשים – יותר מפי שניים מהצפי שעמד על 7.2 מיליון. לשם השוואה, ברבעון המקביל בשנה שעברה הצטרפו לשירות 9.6 מיליון לקוחות חדשים, מה שאומר שהשנה ראתה החברה עלייה של 64% בהרשמות. בסך הכל, סגרה נטפליקס את הרבעון עם כמעט 183 מיליון לקוחות משלמים – עלייה של 23% לעומת מעט פחות מ-150 מיליון לפני שנה.
גם בצד הכספי רשמה נטפליקס שיאים: ההכנסות עמדו על 5.77 מיליארד דולר – סכום גבוה מאי פעם, ועלייה של 27.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך לא מעבר למה שצפתה החברה מראש. בשורת הרווח התפעולי, לעומת זאת, נרשמה נסיקה דרמטית של יותר מפי שניים – מכ-460 מיליון דולר לכמעט מיליארד.
מספרים מעניינים לא פחות נרשמו באגף התכנים הפופולאריים: עונתה הרביעית של ‘בית הנייר’ (La Casa de Papel), שעלתה החודש, צפויה לרשום נתון מרשים של 65 מיליון צפיות תוך 4 שבועות – מספר גבוה במעט מ-64 מיליון הצפיות שרשמה עונה 3 של ‘דברים מוזרים’ (Stranger Things) בשנה שעברה ו-48% יותר מ-44 מיליון הצפיות שרשמה העונה הקודמת של הסדרה הספרדית הפופולרית. עם זאת, היא עדיין לא תשבור את שיא כל הזמנים, ששייך לסדרה The Witcher שעלתה בשירות בשנה שעברה ורשמה 76 מיליון צפיות תוך 4 שבועות.
סדרת הדוקו Tiger King זכתה ל-64 מיליון צפיות תוך 4 שבועות, למרות שעלות הפקתה היא שבריר מזו של ‘דברים מוזרים’. הסרט Spencer Confidential שבר גם הוא את הרייטינג לסרטים חדשים בנטפליקס, עם 85 מיליון צפיות תוך 4 שבועות – נתון גבוה ב-35% מהשיא הקודם, השייך לסרט Triple Frontier מהשנה שעברה שזכה ל-63 מיליון צפיות ב-4 השבועות הראשונים שלו בשירות.
מצד שני, החברה מבהירה כי מדובר, כידוע, בנתונים יוצאי דופן שאינם מעידים על מגמה כלשהי אלא מוכתבים על ידי הנסיבות הנוכחיות. במכתב למשקיעים הזהיר מייסד ומנכ”ל נטפליקס, ריד הייסטינגס, כי הוא צופה שאם היציאה מבידוד ירד קצב ההצטרפות של מנויים חדשים לשפל שאולי לא נראה כמוהו בעבר, ורבים אף יבטלו מנויים.