כמידי שנה, יריית הפתיחה של התערוכה המשחקים E3 הגדולה בעולם מבצעת מיקרוסופט, אז איך הענקית מרדמונד הייתה השנה?
רוצה להיות נינטנדו
כאשר הוכרזה קונסולת האקסבוקס הראשונה, כגיימר הייתי סקפטי. מכונת המשחקים הגדולה והמגושמת של מיקרוסופט לא נראתה כבעלת סיכוי אמיתי להתחרות בפלייסטיישן של סוני, אך כאשר הושקה האקסבוקס 360 נראה כי התהפכו היוצרות ובשכלול עולמי מיקרוסופט מוכרת יותר קונסולות מסוני. תחילה מיקרוסופט התמקדה בקהל היעד של סוני, הגרעין הקשה של הגיימרים, החברה דאגה באותה תקופה לחתום עם מפתחות של משחקים על חוזי בלעדיות עבור הקונסולה שלה ואף הציעה חווית משחק קהילתית ותחרותית שהמתחרים לא יכלו להציע.
בעיניי כגיימר הייתה שעתה היפה ביותר של הקונסולה… ואז מיקרוסופט השיקה את הקינקט, שאומנם מדובר בפיסת טכנולוגיה עתידנית, היי! אפילו אני רכשתי מצלמת קינקט לבית אך באמצעות הקינקט מיקרוסופט כיוונה אל קהל יעד שונה, קהל יעד של שחקנים מזדמנים (קז’וואל) כאלה שלא ישקיעו שעות מחייהם בהשגת “אצ’יוומנט” זניח במשחק כלשהו ויעדיפו חווית משחק קלילה, פשוטה ולא מחייבת. במילים אחרות מיקרוסופט רוצה להיות נינטנדו.
הדבר מובן, קונסולת ה-Wii היא הקונסולה הכי נמכרת בדור הנוכחי ונמכרו כמות יחידות שכמעט משווים את כמות היחידות שמכרו האקסבוקס 360 והפלייסטיישן גם יחד. באמצעות בקר השליטה הייחודי, מקווה מיקרוסופט ללכוד את הקהל של השחקנים המזדמנים והדבר ניכר בשתי התערוכות שקדמו לזו מיקרוסופט השקיעה את מירב הזמן בהכרזה על כותרי קינקט ייחודים, בעוד כמות הכותרים הבלעדיים הצטמצמה ל-4 – משחקי הפעולה: היילו וגירס אוף וור, מירוץ המכוניות פרוצה ומשחק ההרפתקאות פייבל.
מחבקת את הגיימרים
נראה כי חל שיפור במסיבת העיתונאים של השנה, על הבמה לא נראו לוליינים צרפתיים (אם כי כן היה מופע ריקוד) ובחברה לא הקדישו יותר מדי זמן להלל את בקר התנועה קינקט. במקום, התערוכה נפתחה באופן ישיר ולעניין עם חיבוק חם לגיימרים בסרטון משחקיות מתוך היילו 4, המציג את חזרתו של ה”מאסטר צ’יף”. המגמה הטובה המשיכה עם הצגה של ספלינטר סל, טומב ריידר ונראה כי החברה נזכרה מי קהל היעד המקורי שלה. במסיבת העיתונאים לא נרשם רגע מביך אחד למעט ההצגה של המשחק “רוקטיר” שנראה כתשובה של מיקרוסופט לאנגרי בירדס לקינקט. עדיין כמות הבלעדיים נשארה קטנה, במיוחד בהשוואה לסוני, אך נראה כי מיקרוסופט הבינה שלתערוכת המשחקים E3 היא מקדימה בעיקר לגיימרים.
רוצה להיות אפל
מיקרוסופט הפסיקה להתייחס לקונסולת האקסבוקס בתור קונסולת משחקים ואף פירסמה בעבר כי משתמשים בקונסולה יותר זמן בצפייה בסרטים ובהאזנה לשירים לעומת הזמן שמבלים במשחקים. למעשה, האקסבוקס הפכה ל”סוס הטוריאני” של מיקרוסופט בדרך להשתלטות על הסלון. אך הענקית מרדמונד רעבה לעוד. החברה הציגה את שירות המוזיקה Xbox Music שיחליף כנראה את השירות הכושל “זון”, אם כי עדיין לא ברור איזה בשורה הוא מביא מעבר למיתוג מחדש. בנוסף, הציגה החברה שיתוף פעולה עם נייקי וכך היא בעצם נכנסת לתחום ה”לייפסטייל” ותשיק לקראת סוף השנה את “נייקי פלוס קינקט טריינינג”, שאמור לסייע בשמירה על הכושר הגופני. אך לא מדובר רק על כותר האימונים האיישים התורן של השנה, אלא כמעיין רשת חברתית של מתאמנים עם יישום משלים עבור מכשיר הטלפון המאפשר לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם ושל חבריכם.
כמו-כן השיקה החברה את ה”אקסבוקס סמארט גלאס” עליו תוכלו לקרוא בהרחבה כאן. השירות בבסיסו מאפשר לחברה לקשר בין מחשבי-לוח וסמאטפונים אל קונסולת האקסבוקס ואף רואה בה כמוצר משלים, כך שאם התחלתם לראות סרט דרך מחשב-הלוח שלכם תוכלו להמשיך לצפות בסרט ישירות על המסך הגדול בסלון. בנוסף יאפשר היישום לשמש כמסך משני המציג מידע משלים אודות הסדרה בה צופים או המשחק בו משחקים.
מסיימת ב”בום”
למרות שכולם צופים כי קיצו של דור הקונסולות הנוכחי קרוב, נראה כי מיקרוסופט לא עוצרת בשכלולים אותם היא דוחפת לקונסולה וכי הקונסולה עברה אבולוציה מרשימה ממוצר שמיועד רק לקהל השוק, הקטן יחסית של הגיימרים, למרכז מדיה ביתי המסוגל לשמש גם כקונסולת משחקים.
צילום: JoshMcConnell CC
מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט:
יפה יפה!111