בזמן התביעה שמתנהלת כנגד גוגל (Google) של משרד המשפטים האמריקאי על ניצול כוחה בתחום החיפוש, מתגלים פרטים מעניינים הקשורים דווקא למתחרות שלה – אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft). בדיונים שהתקיימו בסוף השבוע האחרון טענו נציגי גוגל שמיקרוסופט ניסתה לשכנע את אפל לאמץ את Bing כמנוע החיפוש ברירת המחדל באייפון במשך שנים רבות.
לפי גוגל, מיקרוסופט ניסתה לשכנע את אפל לעבור אליה וקיימה דיונים רבים בין השנים 2009 ל-2020, אך ללא הצלחה. בכל פעם, אפל בחנה היטב את האיכות היחסית של בינג מול גוגל והגיעה למסקנה שגוגל היא בחירת ברירת המחדל המעולה עבור משתמשי הספארי שלה. זאת תחרות”, טענו אנשי גוגל.
למעשה, סגן נשיא בכיר באפל, אדי קו, כבר צוטט עוד ב-2018 על השיחות בין מיקרוסופט ואפל כי “איכות החיפוש של מיקרוסופט, ההשקעה שלהם בחיפוש, הכל לא היה משמעותי בכלל. הכל היה נמוך יותר. אז איכות החיפוש עצמה לא הייתה כל כך טובה”.
עם זאת, ייתכן שהסיבות עמוקות יותר ומעבר לעובדה כי גוגל פשוט יותר טובה, אפל ראתה במיקרוסופט איום על הדומיננטיות שלה בשוק הטלפונים, שבעבר הייתה כזכור מתחרה באופן ישיר עם Windows Phone.
המשפט המתנהל כנגד גוגל בארה”ב הוא בצל הטענה שגוגל משלמת סכומי עתק ומנצלת את מעמדה בשוק כדי לשכנע את יצרניות הטלפונים, ובעיקר אפל, להגדיר את מנוע החיפוש שלה כברירת המחדל במכשירים שהיא מייצרת ובכך מונעת תחרותיות. גוגל מנסה כמובן להוכיח שיש תחרותיות, רק שבינג אינו מתחרה מספיק טוב למנוע שלה.
במיקרוסופט, למרות הצמיחה שראתה עם השילוב של ChatGPT, נתח השוק של בינג ברבעון האחרון עומד על 10% בלבד, כשגוגל ירדה במעט ל-81%.