לאורך השנים השקיעה אפל (Apple) מאמצים לא מעטים בניסיון לשכנע משתמשי אנדרואיד (Android) לנטוש את הפלטפורמה ולעבור ל-iPhone. אולם המספרים המופיעים בדו”ח המתפרסם כעת מעידים כי המאמץ לא הביא תוצאות מרשימות: כמות המשתמשים שבוחרת לנטוש את העולם של גוגל (Google) לטובת זה של אפל לא עלתה לאורך השנים האחרונות, וב-2023 אף נרשמה ירידה קלה לעומת השנה הקודמת.
לפי הנתונים, מבין כלל רוכשי ה-iPhone במהלך שנת 2023, כ-13% מהקונים עברו מאנדרואיד. בשנת 2022 היה המספר מעט גבוה יותר – 15%. אולם במבט לאורך כל חמש השנים האחרונות, קשה לראות שינוי של ממש: מ-2019 עומד אחוז המשתמשים שבחרו לנטוש את אנדרואיד לטובת ה-iPhone על כ-13% בממוצע, כאשר יש שנים שבהן ירד ל-11% בלבד.
בחברת המחקר CIRP האחראית לנתונים, סבורים כי המספרים הללו מעידים בעיקר כי הניסיון לשכנע משתמשי אנדרואיד לעבור לצד השני הוא בזבוז זמן מבחינת אפל, ומוטב לה להשקיע את עיקר מאמציה בשימור הלקוחות הקיימים שכבר רכשו iPhone, וזקוקים לסיבה טובה לשדרג אותו וכמובן לא לעבור למכשיר מתחרה המבוסס על אנדרואיד.
מבחינה זו, דווקא המהלכים שנתפסים בעיני הרגולטורים כבלתי חוקיים, כגון הבלעדיות של iMessage למכשירי אפל, הם מהלכי שימור עוצמתיים שגורמים ללקוחות להסס בטרם מעבר לפלטפורמה המתחרה.
שיורידו מחירים על הפרו מקס אולי יעברו..
אפל כרגע בשיאה, אבל השיא הזה בקרוב יהיה מאחוריה, כי המכשירים שלה מיושנים מאד במושגים של חופש למשתמש.