מילת הבאזז בתחום הגלישה הסלולרית השנה מסתמנת כ-AdBlock: כל החברות בתחום הצטרפו לגל ומשלבים בדפדפני האינטרנט חוסם פרסומות או מאפשרים שימוש ביישומים צד שלישי. הנה גם מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה אמש בכנס Build כי היא תאפשר שימוש בתוסף של חוסם לגירסה החדשה של הדפדפן שלה, Microsoft Edge.
מדובר בגירסה שתתמוך כאמור גם בהתקנת תוספים, ותשלב גם תרגום אוטומטי מאת Bing ורשימה זריזה של אתרים שביקרתם בהם לאחרונה אשר תשולב בלחצן ה-back ישר משורת המשימות, מבלי צורך להיכנס להיסטוריה. בכך למעשה יצטרף אדג’ ודפדפנים כמו אופרה, פיירפוקס, הדפדפן של סמסונג וספארי של אפל, וכן הלאה.
לפרסומאים אמנם אין ממש מה לדאוג, כיוון שאחוז משתמשי אדג’ עומד על כ-1 אחוז מתוך כלל הדפדפנים, אבל ככל שמערכת ההפעלה חלונות 10 צוברת פופולריות במגזר העסקי, יותר ויותר משתמשים ייחשפו לדפדפן. אינטרנט אקספלורר לצורך העניין הגיע בימי השיא לכדי 60 אחוז מכל המשתמשים ברחבי העולם, סביר להניח שאדג’ לא יוכל לשחזר את ההצלחה אבל לתפוס נתח נכבד כאשר יגיעו אליו התוספים.
אדג׳ דפדפן מעוללה! אבל לא כל האתרים התאימו את עצמם אליו וגוגל עושים לו בעיות בכוונה כמו זה שהם כבר כמה חודשים לא נותנים להיכנס לאתר אינבוקס דרך אדג׳ בטענה לבעיות וכשעושים באדג׳ סימולציה לכרום האתר פועל כמו שצריך.
להוציא לשוק דפדפן לא בשל שלא תומך בתוספים היתה טעות טקטית מצד מיקרוספוט.
לקראת חלונות 10 היה באזז לקראת הדפדפן החדש אבל הוא נעלם מהר מאוד כשהמשתמשים ראו שהוא לא מתקרב ליכולות של כרום ופיירפוקס.
עכשיו זה כרגיל אצל מייקרוספוט, קרב מאסף להדביק את המתחרים.