אחרי (Apple), אמזון (Amazon) וגוגל (Google), מתברר כי גם מיקרוסופט (Microsoft) מאזינה לשיחות הקוליות ולא רק של המסייעת הקולית שלה קורטנה (Cortana).

הדיווח של אתר Motherboard חושף כי החברה מעבירה לעובדי קבלן באופן סיסטמטי פקודות קוליות בקורטנה ושיחות שהתבצעו ביישום סקייפ (Skype). ההאזנות נעשו בשימוש בשירות התרגום של מיקרוסופט ביישום, המאפשר לבצע שיחות בזמן אמת גם בין אנשים שאינם דוברים את אותה השפה.

מסמכים נוספים שהציג הדיווח מראים שכמו במקרה של יצרניות התוכנה האחרות, שמציעות שירותי סייעות וירטואליות, גם במיקרוסופט הייתה האזנה בפועל לפקודות שניתנו לקורטנה, הסייעת האישית שמשולבת במערכת חלונות. בדיווח נאמר כי ניתן לשמוע שיחות אינטימיות בין אוהבים וכן שיחות שנוגעות לעניינים אישיים אחרים, כמו הורדת משקל ובעיות ביחסים.

בחברה אומרים כי בתנאי השירות מוסבר כי החברה יכולה להשתמש בשיחות טלפון שמבוצעות באמצעות מערכת התרגום של סקייפ בכדי לשפר את השירות, אך בשום מקום לא כתוב שמדובר בניתוח שיבוצע בידי בני אדם.

מיקרוסופט הגיבה ואמרה כי היא מקבלת את ההסכמה של הלקוחות לפני שהיא מתחילה לאסוף את  הנתונים והשימוש בהם נעשה רק במטרה לשפר את השירותים.