אחרי 7 שנים בהם הם היו פרודים, מטא (Meta) הודיעה על החזרת שירות ההודעות מסנג’ר (Messenger) לתוך אפליקציית פייסבוק (Facebook) המקורית. על הודיעה החברה אמש, אולי בניסיון להשאיר את השירות עוד רלוונטי אל מול התחרות מבית ומבחוץ.
“כיום, יותר מ-140 מיליארד הודעות נשלחות באפליקציות שלנו מדי יום. באינסטגרם, אנשים כבר משתפים מחדש את Reels כמעט מיליארד פעמים דרך הודעות ישירות (DM) ובפייסבוק אנו רואים גם את השיתוף הפרטי של Reels גדל מאוד. אנו בודקים את היכולת של אנשים לגשת לתיבת הדואר הנכנס שלהם ב-Messenger באפליקציית פייסבוק ומשתמשים יוכלו לחוות זאת בקרוב.”
לפי הפוסט בבלוג, נראה שכרגע בפייסבוק בוחנים את השינויים כך שלא כל המשתמשים יוכלו לגשת למסנג’ר היישר מהאפליקציה הראשית. אם הכל ילך כשורה, ואין ממש סיבה שלא, בסופו של דבר משתמשי האפליקציה לא יידרשו לעבוד עם אפליקציית מסנג’ר נפרדת כפי שהיה עד כה. ייתכן כי מתישהו בעתיד פייסבוק אף מתכננת לחסל את השירות כאפליקציה נפרדת ולהשאירו בתוך פייסבוק באופן אינטגרלי.
המהלך המקורי התרחש עוד ב-2014 שאותו הגה מארק צוקרברג, זאת בניסיון להתחרות מול שאר שירותי ההודעות ולנסות לבדל אותה מפייסבוק. בפועל ולמרות התכונות הרבות שהיא הציעה, רבים העדיפו את המתחרות שחלקן שייכות למטא כמו וואטסאפ (WhatsApp), ההודעות הישירות בפייסבוק וגם טלגרם (Telegram) ואחרות.
בהודעתה, פייסבוק גם הדגישה על כך שיש לה כעת יותר משתמשים מאי פעם. בניגוד לדיווחים, פייסבוק לא מתה ולא גוססת, אלא למעשה חיה ומשגשגת עם 2 מיליארד משתמשים פעילים מדי יום. אנשים משתמשים בפייסבוק עבור יותר מאשר רק מלהתחבר עם חברים ובני משפחה, אלא גם לגלות ולעסוק סביב מה שהכי חשוב להם”.