19 שנה אחרי שהחברה הושקה, וקצת פחות אחרי שהפכה לפתוחה לכלל הציבור, מראה פייסבוק (Facebook) שכוחה עוד במותניה וכל מי שכבר הספיד אותה צריך לחשב מסלול מחדש – כמות המשתמשים הולכת וגדלה בהתמדה כמעט בכל רבעון.
לפי הדיווח הרבעוני של חברת האם מטא (Meta) הרשת החברתית הבסיסית שלה אף הגיעה לציון דרך משמעותי מאוד: מספר המשתמשים הפעיל יומית של פייסבוק צמח ב-16 מיליון והגיע לקו ה-2 מיליארד משתמשים בכל יום ויומו. בעוד שבאירופה ובצפון אמריקה הצמיחה יחסית מעטה, באזור אסיה-פסיפיק, קרי מדינות מזרח אסיה, הצטרפו לא פחות מ-9 מיליון משתמשים יומיים לרשימה.
ציון הדרך הזה מגיע חודשים ספורים בלבד אחרי שבמטא דיווחו על כך ש-Whatsapp (ווטסאפ) הגיעה גם היא לציון הדרך של 2 מיליארד משתמשים פעילים ביום, בעוד ש-Instagram (אינסטגרם) הגיעה באותו מועד, לקראת סוף אוקטובר 2022, לציון דרך משל עצמה עם 2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים.
פייסבוק הייתה ונשארה מקור ההכנסה העיקרי של מטא, ומדובר כמובן בהכנסה מפרסומות, אבל החברה כמות רבות אחרות במשק נמצאת במגמה של צמצומים. היא הודיעה על פיטורי 11,000 עובדים לאחרונה וגם הצהירה כי 2023 תהיה “שנת התייעלות”.
“אנחנו הולכים להיות יותר פרואקטיביים לגבי ביטול פרויקטים שאינם מצליחים או שאולי כבר לא יהיו חיוניים יותר”, אמר המנכ”ל מארק צוקרברג שציין בנוסף שבינה מלאכותית גנרטיבית תהיה בראש סדר העדיפויות של מטא בשנה הקרובה.
ההשקעה הגדולה של החברה במציאות מדומה לא נמצאת על שולחן הקיצוצים, וזאת למרות שהיא הפסידה לחברה כ-4.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2022 בו סך ההכנסות היו כ-32.2 מיליארד דולר, קטנות בכ-4% מההכנסות ברבעון המקביל של 2021 אבל קצת יותר ממה שהחברה ציפתה לו.