לפני כחצי שנה החלה גוגל בבדיקות לממשק פרטיות חדש בשם Privacy Sandbox, תכונה הדומה למה שקיים ב-iOS וגרם לענקיות הפרסום להפסדים רבים.
כך באנדרואיד, התכונה החדשה מעניק למשתמשים שליטה רבה יותר בסוג הפרסומות שאותן יראו, ובמקביל מגבילה בצורה משמעותית את יכולתם של מפתחי אפליקציות וחברות פרסום לעקוב אחר המשתמשים באופן ישיר. כעת הבדיקה הסתיימה למעשה, והתכנית צפויה להגיע לכלל המשתמשים בטווח השבועות הבאים.
למרות הזמן הממושך שחלף, לא הרבה השתנה ב-Privacy Sandbox מאז הפעם הראשונה בה גוגל הציגה את הממשק. מדובר במסך הגדרות המאפשר למשתמש להוסיף או להסיר תחומי עניין מסוימים: חדשות, סרטים, טכנולוגיה, אומנות וכדומה. תחומי העניין הללו הם שיוצגו למפרסמים לצורך התאמה אישית של מסרים שיווקיים – במקום שאותן חברות פרסום ינסו לבנות פרופיל של המשתמש בעצמן.
ניתן להניח לגוגל לבחור תחומי עניין באופן אוטומטי לפי האפליקציות המותקנות על המכשיר, לסמן תחומים באופן ידני – או פשוט לחסום את כל הנושאים, וכך לראות רק פרסומות כלליות שאינן מותאמות אישית כלל. בנוסף לכך מאפשר הממשק לבחור האם לאפליקציות יותר לעקוב אחר ביצועי הפרסומות, ולחלוק מידע על כך עם אפליקציות ורשתות פרסום אחרות.
כרגיל בממלכת האנדרואיד, משתמשי הפיקסל הם הראשונים שיזכו להתרשם מהממשק החדש, כל עוד דאגו כמובן להתקין על מכשירם את אנדרואיד 13 העדכנית. ההגדרות הללו נמצאות תחת תפריט הגדרות המכשיר, באפשרות ״אבטחה ופרטיות״, ״עוד הגדרות אבטחה״, ולבסוף – ״פרסומות״. בנוסף, תוצג בפני המשתמשים התראה המעדכנת אותם בדבר קיומו של התפריט ומזמינה אותם להכנס אליו.