כללי הפרטיות הנוקשים של אפל (Apple), שנכנסו לתוקפם בחודש אפריל האחרון גרמו לחברות שעיקר הכנסותיהן מפרסום דיגיטלי להפסד של כעשרה מיליארד דולרים, כך לפי תחקיר שפורסם על ידי המגזין העסקי The Financial Times.
לפי התחקיר, החברה שספגה את ההפסדים הכבדים ביותר היא פייסבוק (Facebook), הן בשל נתח השוק העצום שלה, והן מפני שבמהלך השנה האחרונה נדרשה לבנות מחדש חלק ממערכותיה כמעט מאפס על מנת שיתאימו לדרישות של אפל. אולם במונחי אחוזי פגיעה מתוך ההכנסות, דווקא אפליקציית Snap היא זו שספגה את הפגיעה הקשה ביותר, בשל הסתמכותה על אפליקציות למכשירים ניידים באופן בלעדי.
עוד ברשימת החברות שנפגעו מהמהלך: יוטיוב (YouTube) של גוגל (Google) וטוויטר (Twitter), שנאלצו אף הן להשקיע באלטרנטיבות להתאמת פרסומות למשתמשים. עם זאת, כמות המפרסמים באפליקציות iOS ירד במהלך תקופה זו בכ-17 אחוזים, בזמן שכמות המפרסמים באפליקציות אנדרואיד עלתה ביחס כמעט זהה (18 אחוזים).
נזכיר כי החל מחודש אפריל, דורשת אפל מכל מפתחי האפליקציות להשיג את אישורם המפורש של המשתמשים לעקוב אחר פעולותיהם, ולהיעזר במידע זה על מנת להתאים פרסומות באופן אישי. ללא אישור זה, ברירת המחדל היא חסימת האפשרות למעקב, ומשתמשי ה-iPhone אף יכולים להגדיר מראש כי אינם מעוניינים לאשר העברת מידע אישי לאף אפליקציה.
נחמד לשמוע קצת חדשות טובות מדי פעם. אני לא שמח על זה שאפל או שאר החברות הפסידו סכומי כסף גדולים, אבל אם זה בעקבות שיפור הפרטיות שלנו המשתמשים אז זה מבורך.