הודעה בתוך יישומי פייסבוק (Facebook) ואינסטגרם (Instagram) במכשירי iOS, מסבירה למשתמשי אפל שהמעקב שחברת פייסבוק (שהיא גם בעלת אינסטגרם) מבצעת אחר משתמשיה, ביישומים אחרים ובאתרי אינטרנט, מאפשרת לה להמשיך uלהעניק את שירותיה בחינם.
כזכור, אפל (Apple) עדכנה בשבוע שעבר את מכשירי החברה למערכת הפעלה iOS 14.5, המביאה עמה הגבלות חריפות על אפליקציות המעבירות מידע אישי לצרכי התאמת פרסומות ומאפשרת למשתמשים לכבות את המעקב – דבר שעשוי לפגוע קשות בחברות הפרסום. לטענת פייסבוק, השימוש במידע נועד לשפר את חוויית הפרסומות של המשתמשים, לאפשר את המשך השימוש בפייסבוק בחינם ולאפשר לעסקים קטנים התלויים בפרסומות, להגיע ללקוחות.
And it begins. @Facebook / @Instagram explore additional scare tactics to combat @Apple iOS14 #ATT privacy changes.
— ashkan soltani (@ashk4n) April 30, 2021
“Help keep Facebook free of charge” pic.twitter.com/mOB9WJpz9A
השימוש בטכניקות הפחדה לא חדש לפייסבוק שמאז ההודעה של אפל על ההגבלות החדשות, והיא מתעקשת, בין השאר, שהן יפגעו בעסקים קטנים. מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג אף אמר בינואר האחרון ש”לאפל יש את כל הסיבות להשתמש בפלטפורמה הדומיננטית שלה כדי להתערב באופן העבודה של היישום שלנו ושל אחרים, כדי לתת העדפה ליישומים שלה. זה משפיע על הצמיחה של מיליוני עסקים ברחבי העולם”.
ההודעה החדשה של פייסבוק באה בניגוד מוחלט להצהרות עבר של הרשת החברתית ומייסדה שהשירות שלה יישאר שירות חינם לעד.
ראו איך לאחרונה העולם מחליף טרנדים מהר מאוד במיוחד בארץ. משתמשים כמו נרקומנים קשים שלא מסוגלים להיפרד מהרגלים מיותרים.
זה לא עובד ככה בכזאת קלות
רוב הציבור לא מעוניין בשינויים בכל מחיר שיהיה – גם אם במחיר הפרטיות שלו (ראה ערך ״גוגל כרום״ , ״אנדרואיד״ וחלונות ״7״)
אז נעבור למשהו אחר, היום ככה זה עובד מחליפים טרנדים מאוד מהר ועוד שנה ישכחו אותכם בכלל
כרגיל,
הם לא אומרים את הדברים כמו שהם,
האמת היא כזאת: "תאשרו את המעקב אחריכם כדי שנוכל להמשיך למכור את המידע עליכם ולעשות ארגזים של כסף מבלי לתת שקל למי שמכרנו את המידע עליו כי מגביית כסף עבור מנויי לא נגיע להכנסות דומות כמו מלמכור את המידע עליכם"
חברה פח אשפה עם אידאולוגיה מסריחה.