שירות המשחקים Stadia של גוגל (Google) אמור היה להפוך לאלטרנטיבה עבור קונסולות ומחשבי גיימינג, אולם יותר משנתיים לאחר ההשקה קשה לומר שהפך להצלחה גדולה. בניסיון להפוך את השירות הזה בכל זאת לסוג של משהו מוצלח, הכריזה גוגל בכנס מפתי המשחקים שלה על כיוון חדש: פחות שירות גיימינג כולל הנשען על תשלום דמי מנוי חודשיים, ויותר שירות ענן שיוצע למפתחים במטרה לחשוף את משחקיהם למשתמשים רבים יותר.
לצורך כך, תאפשר Stadia לכל מפתח משחקים המעוניין בכך ליצור גרסת הדגמה חינמית, שבה יוכל כל שחקן להתנסות ללא תשלום ובהזרמה. כדי לשחק לא תידרש הרשמה ל-Stadia ואפילו לא חשבון גוגל – הרעיון הוא שבלחיצה אחת על פרסומת שתופיע ב-YouTube, בתוצאות חיפוש בגוגל או ב-Facebook, ניתן יהיה להתחיל מיד לשחק. כזכור, שירות Stadia מאפשר לשחק במשחק הרץ מרחוק על גבי השרת, כך שלא נדרש מחשב מתקדם על מנת לשחק בו.
גוגל עצמה תקים אתר שירכז את כל הגרסאות החינמיות הללו, וגם אליו לא תידרש כל הרשמה מיוחדת. ניתן יהיה גם לרכוש את המשחקים ולהמשיך לשחק בהם דרך הענן, וגם במקרה זה הרכישה תתבצע ישירות מחברת המשחקים, מבלי שגוגל דורשת הרשמה.
גוגל גם מבטיחה גם במרוצת החודשים הקרובים, תציע למפתחים כלים שיאפשרו המרה קלה ומהירה הרבה יותר של משחקים המבוססים על מנוע Unreal או Unity ל-Stadia, כמעט ללא צורך בהתאמות מיוחדות. לחברות גדולות, תציע גוגל חבילת שירותי ענן מלאה שלמעשה תאפשר להם להקים שירות הזרמת משחקים משלהן, ללא המיתוג של Stadia או גוגל.
חכמים, עכשיו סביר שיהיו יותר משתמשים. וזה גם יקדם את פלטפורמות שלהם, בעיקר את החדשה. ובל נשכח שפח האשפה של גוגל, אם להשוות לפח אמיתי… מה שגוגל קוראת לו “שאריות”, שווה כוכב מישלן. המהלכים של חברת גוגל, הם מעניינים תמיד, במיוחד אם הם, על פניו, יוזמה או תגובה ללא יריבה ישירה כנגד. ולא לשכוח, גוגל היא תאגיד על ואינה דומה ליריבותיה ולקולגות. בכלל!